انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4037875
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
20 اسفند

انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در ۲۰ اسفندماه خبر داد.

 اتحادیه مؤسسات قرآنی

حیدرقلی صدقی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر که جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان امروز دوم اسفندماه در محل اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور رؤسای امور قرآنی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و نیز اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان و به‌صورت ارتباط مجازی با مسئولان اتحادیه کشوری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان در روز جمعه 20 اسفندماه سال‌جاری در شهرکرد برگزار شود که احتمالاً نمایندگانی از سوی معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت ارشاد، سازمان دارالقرآن و اتحادیه کشوری در این روز در استان حضور خواهند داشت و روند برگزاری مجمع و انتخابات را از نزدیک رصد می‌کنند.

صدقی با تصریح اینکه فراخوان ثبت‌نام از فعالان قرآنی علاقه‌مند برای کاندیدا شدن در این انتخابات به زودی منتشر می‌شود، گفت: در مجموع، حدود ۶۰ مؤسسه قرآنی تحت پوشش ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌های ده‌گانه استان ثبت شده است که البته فهرست نهایی مؤسسات مجاز به شرکت در انتخابات اعلام خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان با اشاره به اینکه در فراخوان قبلی برای اعلام کاندیدایی قرآنیان، تعداد به حد نصاب نرسید، بیان کرد: با توجه به این که طی انتخابات اعضای هیئت مدیره اتحادیه ۷ نفر باید به‌عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل انتخاب شوند، با این حساب حداقل ۱۳ نفر باید به‌عنوان کاندیدای هیئت مدیره و بازرسی در انتخابات حضور داشته باشند که در فراخوان قبلی تنها ۴ نفر برای این موضوع اعلام آمادگی کردند. همچنین بر اساس قانون، از مجموع مؤسسات صاحب حق رأی برای شرکت در انتخابات، حداقل دو سوم مؤسسات باید حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha