نیازمند مدیران شجاع در عرصه تصمیم‌گیری هستیم
کد خبر: 4030153
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

نیازمند مدیران شجاع در عرصه تصمیم‌گیری هستیم

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و بختیاری گفت: این دولت در حال زنده کردن ارزش‌های اسلامی بوده و سنگ‌اندازی‌های برخی از افراد مانع کار می‌شود، مطالبات از دولت باید معقول باشد، اکنون نیازمند مدیران شجاع در عرصه تصمیم‌گیری هستیم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد یکم بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه ابراهیم، اظهار کرد: خداوند قرآن کریم را نازل کرد تا بندگان را از ظلمت خارج کند، کسی که راه درست قرار بگیرد از راه منحرف نمی‌شود، باید از این کتاب آسمانی درس زندگی فرا بگیریم، خداوند مالک هر آنچه در زمین و آسمان است و برای غیر مالکیتی وجود ندارد.

نکونام افزود: مالکیت‌های دنیوی افراد اعتباری است و حقیقی نیست، برای مدتی در اختیار انسان است و سپس از او گرفته می‌شود و در اختیار دیگری قرار می‌گیرد، اما مالکیت خداوند بر آسمان‌ها و زمین دائمی است و این مالکیت جامع بوده و هیچ کسی نمی‌تواند در آن شبهه ایجاد کند، همچنین این مالکیت به‌حق و پسندیده است و ظالمانه نیست، زیرا خداوند دهنده است.

وی ادامه داد: اگر کسی این مالکیت واقعی و بدون عیب و نقص خداوند را نپذیرند، دچار عذاب الهی می‌شوند، مؤمنان باید به این باور برسند و به مال و منصب دنیوی مغرور نشوند، هر چه در اختیار توست از آن خداوند است و باید سلامتی، موقعیت، شهرت و .... در راه خداوند هزینه شود تا فرد رستگار شود.

نکونام در ادامه با اشاره به ایه اول سوره حج، توضیح داد: در این آیه به خداباوری تأکید شده است، خداوند به‌زودی قیامت را مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد، اما کار راحتی نیست، خداوند آن را به زلزله تعبیر کرده و در این موقعیت همه دچار اضطراب می‌شود و دیگران را فراموش می‌کنند تا جایی پناه بگیرند، خداوند می‌فرماید در آن زلزله قیامت می‌بینید که اوج علقه افراد به اطرافیان قطع می‌شود و حتی مادر به فکر فرزند شیرخوار خود هم نخواهد بود و لحظه سختی است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد اضافه کرد: افراد خود را برای روز قیامت آماده کنند، مراقب اعمال و رفتاران در دنیا باشید تا در این روز سخت دچار عذاب شدید نشوید، همه باید باورمند به قیامت باشند.

وی با اشاره به میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، گفت: این بانو فاطمه نامیده شد، زیرا عقل‌ها از درک جایگاه این بانو عاجز هستند، فضائل این بانو را هم شیعه و هم سنی بیان کرده‌اند و بر آن باور دارند، زمانی که شهادت این بانو بیان می‌شود، زبان کسانی که در این مسئله دخیل بودند، کند می‌شود، بنابراین اصل شهادت را منکر می‌شوند و صورت مسئله را پاک می‌کنند، اما این کار هم امکانپذیر نیست، زیرا در کتاب‌هایشان ظلم به این بانو را بیان کرده‌اند و نمی‌توانند این شهادت را منکر شوند.

نکونام ادامه داد: زنان باید به خود ببالند که روز میلاد حضرت زهرا(س) به نام آن‌ها نامگذاری شده است و باید این بانو را به‌عنوان الگو قرار دهند، بانوان خود را ملعبه دست هوسرانان نکنند، نفس مادر برای خانه برکت است، باید قدر مادران را بدانیم و در خدمتشان باشیم، منزلت مادران حفظ شود، به برکت مادر انسان می‌تواند به اوج برسد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حادثه ۶ بهمن‌ماه در آمل، توضیح داد: این حادثه عبرت‌آموز است و در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، مردم درس استقامت دادند که با هزاران سنگر به پای انقلاب آمدند تا از کشور و ناموسشان دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز آثار پیام امام خمینی(ره) به گورباچف به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ کرملین نماز اقامه کرد، این کاخ روزگاری محل حضور مستکبرانی بود که در آن برنامه‌های شیطانی تدارک می‌دیدند، اما امروز در این کاخ محل عبادت می‌شود.

نکونام افزود: برخی از افراطیون در فضای مجازی در تلاش هستند که خدمات و اقدامات دولت سیزدهم را زیر سوال ببرند، دولت اکنون نیازمند حمایت مردم است، این دولت در حال زنده کردن ارزش‌های اسلامی بوده و سنگ‌اندازی‌های برخی از افراد مانع کار می‌شود، مطالبات از دولت باید معقول باشد، اکنون نیازمند مدیران شجاع در عرصه تصمیم‌گیری هستیم، سفرهای شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری در آشنایی با مسائل و مشکلات قابل تقدیر است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه شعار جمهوری اسلامی نه شرقی نه غربی بوده و هست، تأکید کرد: این شعار آسیب ندیده است، اگر کشوری به استقلال ایران احترام بگذارد و عزت کشور نیز حفظ شود با او ارتباط برقرار خواهیم کرد و در این بین فرقی میان کشور اروپایی و آسیایی وجود ندارد، رابطه کشور ایران با چین و مسکو نیز بر همین مبنا است.

وی در پایان در خصوص ضرورت اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی بسیار فراوان است، به‌دنبال محدود کردن این فضا نیستیم، اما این فضا باید نظام‌مند شود، این طرح مجلس شورای اسلامی کمرنگ شده است، مجلس باید هرچه سریعتر این طرح را وارد مجرای قانونی کند تا آسیب‌های فضای مجازی به حداقل برسد.

انتهای پیام
captcha