طرح مطالبات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در سفر رئیس جمهور به استان
کد خبر: 4021358
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

طرح مطالبات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در سفر رئیس جمهور به استان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به سفر پیش روی ریاست جمهوری به استان، گفت: می‌طلبد که کمیته تخصصی قرآن استان در این راستا نامه‌ای از مطالبات و دغدغه‌ها خطاب به رئیس جمهور و با امضای اعضا تهیه کند تا از طریق ستاد سفر این نامه به دست متولیان برسد، باید یک مطالبه عمومی فرادستگاهی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد.

ابوذر کارگر رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ۲۵ آذرماه در چهارمین نشست کمیته تخصصی قرآن استان که با میزبانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به رویکرد این کمیته در خصوص مستندسازی از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های عضو تا پایان سال‌، اظهار کرد: این کلیپ‌ها در معرض قضاوت عموم مردم قرار خواهد گرفت تا فعالیت‌ها به سمع و نظر مردم برسد.

کارگر در خصوص روند اجرایی شدن مصوبات جلسه قبلی کمیته تخصصی قرآن استان که در اداره‌کل زندان‌ها برگزار شد، افزود: در این راستا، ۵ خانه قرآن در زندان‌های لردگان، بروجن‌‌، کانون اصلاح و تربیت، بند نسوان زندان مرکزی و اردوگاه حرفه‌ای راه‌اندازی و مدیران این مجموعه‌ها مشخص شدند و مدارک لازم به تهران ارسال می‌شوند، نهاد زندان‌ها این ظرفیت و امکانات را دارد که اعتباراتی را به حوزه فعالیت‌های قرآنی تخصیص دهد.

وی در خصوص شورای قرآنی صدا و سیما، تصریح کرد: موضوعات، اهداف و انتظارات کمیته تخصصی قرآن از صدا و سیمای استان طی نامه‌ای به مدیرکل این مجموعه اعلام شده است و همچنان رایزنی‌ها ادامه دارد. همچنین مجموعه دانشگاه متولی بازبینی و به‌روزرسانی سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان مصوب سال ۱۳۹۶ شده است.

کارگر با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با کمیته تخصصی قرآن استان در راستای تهیه تابلووضعیت قرآنی استان، تصریح کرد: این تابلووضعیت ذیل بانک اطلاعات قرآنیان استان و دارای دو وجه است نخست، وضعیت قرآنی موجود استان که در این راستا ۲۲ منطقه در سراسر استان تعریف شده و نقشه آن در حال تهیه است؛ وجه دیگر این تابلووضعیت ناظر به ظرفیت‌های مناطق خاص است و هر منطقه با نگاه ویژه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. این کار یک مرجع پژوهشی ارزشمند را در اختیار ما قرار خواهد داد که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری پیگیری شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد استان، کمیته تخصصی شهرستان شهرکرد و مرکز خدمات حوزه علمیه از امروز به عضویت کمیته تخصصی قرآن استان در آمدند.

گلایه از عدم حضور برخی اعضای کمیته تخصصی قرآن استان در جلسات

وی با گلایه از حضور نیافتن برخی اعضای کمیته تخصصی قرآن استان در جلسات این کمیته، اظهار کرد: حضور منظم اعضای کمیته تخصصی قرآن استان در جلسات این کمیته جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان است و دبیران قرآنی تمامی دستگاه‌ها مأمور مشارکت و همراهی هستند که در پنجمین جلسه کمیته تخصصی که طبق وعده قبلی در حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار خواهد شد، گزارش عملکرد ارائه می‌شود.

کارگر با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره قرآن و عترت(ع) خانواده‌های طلاب استان، تصریح کرد: این رویداد قرآنی با حضور ۷۷۰ نفر برگزار شد که ظرفیت عظیم حوزه علمیه در حیطه فعالیت‌های قرآنی در این جشنواره برای ما آشکار شد و می‌طلبد برنامه‌ریزی مطلوبی در این خصوص صورت گیرد.

وی با یادآوری اهمیت سفر ریاست جمهوری به استان، بیان کرد: سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به استان اتفاق خوبی بود که بیان مطالبات و رایزنی‌های پی در پی منجر به دیده شدن حمایت‌هایی در بودجه ۱۴۰۱ شد. به نظر می‌رسد دغدغه مسئولان در سفر رئیس جمهور به استان از صفر تا صد اقتصادی بوده که البته جدی و مهم است اما هیچ اشاره‌ای به موضوعات و مطالبات فرهنگی و قرآنی وجود ندارد.

کارگر تأکید کرد: می‌طلبد که کمیته تخصصی قرآن استان در این راستا نامه‌ای از مطالبات و دغدغه‌ها خطاب به رئیس جمهور و با امضای اعضا تهیه کند تا از طریق ستاد سفر این نامه به دست متولیان برسد، باید یک مطالبه عمومی فرادستگاهی در حوزه قرآنی اتفاق بیفتد.

یادآور می‌شود، در این جلسه موضوعاتی چون توانمندسازی معلمان قرآن آموزش و پرورش، فضاسازی مناسب شهری و اماکن و ادارات با محوریت آیات و احادیث، ظرفیت‌های سپاه و بسیج در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان، راه‌اندازی مدارس قرآنی، استفاده از ظرفیت پارک‌ها و پارک بانوان برای تشکیل جلسات قرآن، راه‌اندازی جلسه تفسیر هفتگی در امامزادگان دو معصوم شهرکرد از سوی دبیران قرآنی ادارات و مسئولان قرآنی استان مطرح شد تا در کمیته تخصصی قرآن استان پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha