عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار گیرد
کد خبر: 4018059
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار گیرد

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم به رئیس‌جمهور و استاندار جدید چهارمحال و بختیاری اعتماد دارند و مطالبه آنان این است که در مسئله آب حقایق در نظر گرفته شود و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکردبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد، ۱۲ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص رعایت حدود حجاب و پوشش برای آقایان و بانوان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شرع مقدس برای این مسئله حد و حدوی را مشخص کرده است و مسلمانان باید آن را رعایت کنند، حجاب در دین اسلام مورد تأکید بوده، پوشش باید مناسب باشد و در بانوان این حساسیت بیش‌تر از آقایان است.

امام‌جمعه موقت شهرکرد افزود: اگر بخواهیم در بحث پوشش از کشورهای غربی الگو بگیریم، خسارت‌های فراوانی به جامعه اسلامی وارد می‌شود، زنان و مردان باید طبق احکام قرآن و اسلام زندگی خود را پیش ببرند و این احکام را در زندگی نصب‌العین قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از تدوین در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۵۸ طی یک رفراندوم به رأی گذاشته شد، بیان کرد: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رأی آمدند و قانون اساسی بعد از تصویب اجرا شد، اولین قانون اساسی در زمان مشروطه در ایران در چند مرحله تنظیم شده بود.

فاطمی با تأکید بر اینکه قانون و قانون‌گذاری یک مقوله بسیار ارزشمند است، افزود: عمل و احترام به قانون نشان‌دهنده فرهنگ، تمدن و فرهیختگی است، انسان‌ها باید قوانین را محترم بشمارند و به آن احترام بگذارند، اگر در جامعه‌ای به قوانین احترام نگذارند، آن جامعه دچار هرج و مرج می‌شود و افراد به جان و مال یکدیگر تجاوز می‌کنند. اسلام نیز همواره مؤمنان را به عمل به قوانین دعوت می‌کند، متأسفانه در برخی جوامع احترام به قانون ضعیف شمرده می‌شود، اگر در تمامی امور مانند تولیدی، خدماتی و ... عمل به قانون اولویت باشد، آن امور به نحو احسن انجام خواهد شد.

خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، تصریح کرد: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، مردم چهارمحال و بختیاری غیورمردانه وارد صحنه شدند و پای منافع ملی و استانی در این مسئله هستند.

فاطمی یادآور شد: مردم به رئیس‌جمهور و استاندار جدید چهارمحال و بختیاری اعتماد دارند و مطالبه آنان این است که در مسئله آب حقایق در نظر گرفته شود و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد، مردم این استان مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و اجازه نخواهند داد حق آن‌ها ضایع شود.

انتهای پیام
captcha