رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کوهرنگ در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 4007086
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
امام‌جمعه شهرکرد:

رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کوهرنگ در اولویت قرار گیرد

امام‌جمعه شهرکرد گفت: با توجه به برودت هوا در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، اسکان زلزله‌زدگان در چادر امکان‌پذیر نیست، مردم به‌شدت گلایه‌مند هستند، در واقع عدالت حکم می‌کند رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، ۳۰ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اینکه انسان نباید از قبر و قیامت غافل شود، اظهار کرد: زمانی‌ که قیامت برپا می‌شود، پرده‌های غفلت کنار می‌رود و انسان خود را در عرصه حسابرسی می‌بیند.

امام‌جمعه شهرکرد افزود: انسان در آن لحظه با خود می‌گوید چرا از روز حسابرسی و قیامت غافل بودم و برای آن روز خود را آماده نکردم، خداوند می‌فرماید علاقه‌مندی و دلبستگی‌های دنیویی مانند مقام، مال، برتری‌جویی‌های دنیویی، شهوت، شهرت و... به آتش جهنم تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بسنجیم که آیا با خدا زندگی می‌کنیم یا با طاغوت، گفت: در قرآن کریم هر آنچه غیر خداست، طاغوت نامیده شده، نمی‌شود هم با دنیا زندگی کرد هم با خداوند، اگر انسان بخواهد به دنیا دلبسته باشد، نمی‌تواند خدایی باشد و زندگی او به جهنم ختم می‌شود، باید بکوشیم موحد باشیم.

نکونام با بیان اینکه مؤمنان باید در افزایش تقوای الهی بکوشند، اظهار کرد: بهترین شیوه برای افزایش تقوا زندگی با صادقان است، صادقان در مکتب پیامبر اکرم(ص) و ائمه پرورش یافته‌اند، امام خمینی(ره)، مقام‌معظم رهبری و شهدا مصداق صادقان در جامعه امروزی هستند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به‌نام هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: توصیه شده شیعه و پیرو پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) باشیم که مصداق صادقان هستند، خداوند در برابر نعمت‌های عطا شده بر سر بنده‌اش منت نمی‌گذارد، اما در موضوع رسالت این‌گونه نیست، اگر پیامبران نبودند بشر به مقصد نمی‌رسید، ائمه نیز ادامه‌دهنده راه پیامبر اکرم(ص) بودند و نام اسلام را زنده نگه داشتند.

وی ادامه داد: در دوران امام صادق(ص) فرقه‌های کاذب شکل گرفته بود، مردم از اسلام ناب فاصله گرفته بودند، اما این امام بزرگوار با کار علمی و جهادی این فرقه‌ها را کنترل کردند، امروز نیز با فرقه‌های متفاوتی مواجه هستیم و نیاز داریم با شبهات مقابله کنیم، حوزه‌های علمیه در پاسخ به این شبهات می‌توانند موثر باشند.

نکونام تأکید کرد: وحدت شیعه و سنی مورد تأکید امام صادق(ص) بود، نباید اجازه دهیم تندروی و افراطی‌گری بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه در چند روز گذشته بازدیدی از مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ به‌عمل آمد، اظهار کرد: متأسفانه مردم زلزله‌زده با مشکلات بسیاری مواجه هستند و اقدامات صورت گرفته و حضور مسئولان مؤثر واقع نشده است، در حالی‌ که وضعیت در مناطق زلزله‌زده شهرستان مجاور در توزیع اقلام امدادی و رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان بهتر است.

وی گفت: باتوجه به برودت هوا در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، اسکان زلزله‌زدگان در چادر امکان‌پذیر نیست، مردم به‌شدت گلایه‌مند هستند، در واقع عدالت حکم می‌کند رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان در اولویت قرار بگیرد، همچنین شرایط برای حضور گروه‌های جهادی فراهم شود.

نکونام در پایان در خصوص اهمیت شجره طیبه صالحین، توضیح داد: این مسئله همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، باید در حلقه‌های صالحین نیروی مجاهد و راستین تربیت کنیم، پایگاه‌های بسیج باید به محل تربیت و تعلیم معارف اسلام تبدیل شوند، باید نواقص اجرای طرح صالحین برطرف شود و مدارس، روحانیون، خانواده و... زمینه تربیت نسل جوان را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha