در زمان غیبت، مؤمنان در امتحانی سخت قرار دارند
کد خبر: 4005123
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

در زمان غیبت، مؤمنان در امتحانی سخت قرار دارند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول، گفت: در زمان غیبت امام زمان(عج) دو امر مهم آزمون و انتظار وجود دارد، مسئله آزمون به این معنی است که در زمان غیبت مؤمنان در امتحانی سخت قرار دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز، ۲۳ مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، اظهار کرد: تقوا یک سرمایه بسیار مهم است و انسانی که تقوا ندارد رستگار نخواهد شد، تقوا موضوعی نیست که به رایگان در وجود انسان‌ها قرار داده شده باشد، بلکه باید توسط خود افراد کسب شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: یکی از مواردی که تقوا را در انسان افزایش می‌دهد، این موضوع است که افراد با چشم باز و دل بیدار زندگی کنند، یعنی در هنگام مواجهه با مخلوقات خداوند مانند زمین، آسمان، دریا، کوه‌ها و... با غفلت از کنار آن‌ها گذر نکنند و به این موضوع بیندیشند که تمامی این پدیده‌ها دارای خالق است و به حکمت موجود در خلقت آن‌ها توجه کنند، زمانی که انسان ارتباط بین عالم و خدا را درک کند، قادر است ایمان خود را افزایش دهد و در نتیجه میزان تقوای فرد نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار در حدیثی می‌فرمایند که دوخصلت و ویژگی وجود دارد که چیزی بالاتر از آن‌ها نیست، اول ایمان به خداوند و دوم سود رساندن و خدمت به مردم. باتوجه به این حدیث می‌توان دریافت زمانی که انسان‌ها بتواند بر ایمان خود بیفزاید تقوای او نیز افزایش پیدا می‌کند.

نکونام عنوان کرد: همچنین امام حسن عسگری(ع) در حدیثی می‌فرمایند که کسی که تقوای مردمی ندارد تقوای خدایی نیز نخواهد داشت و این موضوع دومین راهکار کسب تقوا است، تقوای مردمی به معنای داشتن حیا است، یعنی فردی که از مردم حیا دارد و در نتیجه به آن‌ها ظلم نکرده و به مال افراد تجاوز نمی‌کند همچنین در برخورد با مردم تواضع دارد بنابراین تقوای خدایی در سایه تقوای مردمی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول، اضافه کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) دو امر مهم آزمون و انتظار وجود دارد، مسئله آزمون به این معنی است که در زمان غیبت مؤمنان در امتحانی سخت قرار دارند، زیرا در این زمان بسیاری از افراد باور خود را از دست می‌دهند و ایمان آن‌ها ضعیف می‌شود، همچنین در مسئله انتظار مسائل بسیاری مانند امید، تحرک، بصیرت، سازندگی، نشاط، جهاد، استقامت و غیره نهفته است و افراد منتظر باید دارای این ویژگی‌ها باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی سفری به چهارمحال و بختیاری با امور فرهنگی استان آشنا شدند، همچنین با برگزاری نشست‌های استانی و شهرستانی ظرفیت‌های گوناگون موجود در استان معرفی شد که امیدواریم این سفر نتایج مطلوبی برای استان به همراه داشته باشد و با مطالبه‌گری از دولت و اختصاص بودجه، پیشرفت امور فرهنگی در استان سرعت و شتاب بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام
captcha