مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3993107
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریورماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر که مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریورماه به ترتیب برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در هفته پایانی تیرماه، نفرات برگزیده به مرحله استانی مشخص شدند که با احتساب متسابقان رشته دعاخوانی و همسرایی، در مجموع ۴۱ آقا و ۳۶ بانو در مرحله استانی حضور دارند.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا و همسرایی برگزار می‌شود و افراد برگزیده هر رشته در صورت کسب حد نصاب، به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مهرابی با ذکر اینکه امسال از حضور داوران مطرح بین‌المللی در مبحث داوری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن استفاده می‌شود، افزود: بر این اساس، از اساتید ملی غلامرضا شاه‌میوه، محمدرضا ستوده‌نیا، مسعود عنایتی‌مقدم، محمدرضا حاج‌‌اسماعیلی و حافظ بین‌المللی قرآن استان عیسی خورشیدی در بخش آقایان دعوت به عمل آمده است؛ همچنین بانوان قرآنی کشور وجیهه شیخ‌فرشی، عادل‌نیا، بارانی، هیبتیان و نیز زینب نجفی از استان به داوری بخش بانوان به داوری خواهند پرداخت.

سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور اساتید مطرح قرآنی کشور در استان، تصریح کرد: تلاش خواهد شد که از این حضور حداکثر استفاده را داشته باشیم و بر این اساس، دیدار قرآنیان استان با این اساتید در دستور کار قرار گرفته است که به شرط مهیا بودن شرایط، با رعایت موازین بهداشتی برگزار خواهد شد.

مهرابی در خصوص مکان برگزاری مسابقات مرحله استانی و تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: این مسابقات در تالار بلاغ اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود که ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور متسابقان در سالن بر اساس ساعت‌بندی پیش‌بینی شده است. اطلاع‌رسانی این مسابقات با نصب بنر در داخل شهر و نیز اعلام از رسانه‌ ملی از روز شنبه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha