دورهمی حفاظ شهرستان بِن در فضای مجازی
کد خبر: 3887467
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۹

دورهمی حفاظ شهرستان بِن در فضای مجازی

رئیس دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان بِن گفت: دورهمی ویژه حفاظ شهرستان بن به صورت مجازی راه‌اندازی شده است و در این طرح، اساتید و حافظان برجسته قرآن به آموزش قرآن‌آموزان می‌پردازند.

محمود سلیمی، رئیس دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان بن در گفت‌وگو از ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری از تشکیل یک دورهمی قرآنی برای حافظان شهرستان خبر داد و بیان کرد: در شرایط حاضر که ویروس کرونا در کشور فراگیر و کلاس‌های قرآنی و آموزشی تعطیل شده است، برای قطع نشدن حلقه قرآنی اتصال میان جوانان قرآنی و قرآن‌آموزان، یک دورهمی مجازی با حضور اساتید و قرآن‌آموزان راه‌اندازی شده و مباحث تخصصی حفظ قرآن کریم به اعضا ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از هشتک‌هایی که قرار است در این گروه پیگیری شود «همیاران حفاظ» است که در این طرح اساتید و حافظان برجسته به آموزش علاقمندان می‌پردازند؛ همچنین مباحثی از قبیل سبک زندگی قرآنی، قرائت قرآن، تدبر در آیات قرآن و ... نیز طی تبادل نظر با اساتید پیش‌بینی شده است که به مرور اضافه خواهد شد.

تشریح شیوه کار آموزشی

سلیمی در رابطه با نحوه کار این دورهمی قرآنی، اظهار کرد: در ابتدا حافظان شهرستان بن شناسایی و مشخصات فردی و میزان حفظ و تثبیت حفظ حفاظ سنجیده می‌شوند تا بتوانیم گروه‌های مباحثه‌ای متناسب با سطح حفظ حفاظ برای آن‌ها تشکیل دهیم و در گروه‌ها تقسیم‌بندی کنیم.

وی در رابطه با اساتید این گروه تصریح کرد: حتی‌الامکان از اساتید استانی و بومی استفاده می‌شود که استاد عیسی خورشیدی قاری و حافظ بین‌المللی استان یکی از اساتید خواهد بود، در ادامه از نکات و تجربیات اساتید غیر استانی نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس دارالقرآن شهرستان بن ادامه داد: تاکنون ۵۰ نفر از حافظان شهرستان بن شناسایی شده‌اند که در حال تکمیل مشخصات آن‌ها هستیم. به محض تکمیل اطلاعات مباحث آموزشی آغاز خواهد شد و بعد از تقویت گروه، از علاقمندان سراسر استان ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

فرصت‌های فضای مجازی برای آموزش قرآن

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز فضای مجازی بسیاری از افراد را درگیر مسائل بی‌ارزش کرده که سبب اتلاف وقت می‌شود، اگر بتوانیم با استفاده از نیروهای قرآنی و برنامه‌ریزی صحیح، جوانان را ترغیب کنیم تا وقت خود را در فضای مجازی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص بدهند، با این کار هم الگوی مناسب استفاده از فضای مجازی را به جوانان ارائه داده‌ایم و هم مانع هدر رفتن زمان جوانان شده‌ایم، نکته مهم‌تر این است که فضای مجازی به محیطی برای تربیت افراد قرآنی تبدیل می‌شود.

سلیمی بیان کرد: این کلاس‌ها از طریق فضای مجازی و با استفاده از اساتید بومی آغاز شده و در ادامه فعالیت‌های دارالقرآن قرار دارد، قطعاً کلاس‌های حضوری پس از رفع بیماری کرونا، تداوم خواهد داشت.

رئیس دارالقرآن امام صادق(ع) شهرستان بن ادامه داد: حضور در این گروه برای همه علاقه‌مندان به حفظ قرآن آزاد است و هیچ ممنوعیتی ندارد، تنها در زمان مباحثه با توجه به جنسیت، میزان حفظ و تثبیت، اعضا در گروه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند تا حفظ خود را ارائه دهند و از نکات و توصیه‌های اساتید استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این گروه به تازگی تشکیل شده است و نیاز به کمک و راهنمایی اهل فن دارد، گفت: از این رسانه قرآنی می‌خواهیم در امر طلاع‌رسانی به ما کمک کند، همچنین از پیشکسوتان و مربیان حفظ قرآن کریم نیز می‌خواهیم ما را در این امر یاری رسانند.

سلیمی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای عضویت در گروه و یا همکاری در زمینه آموزش حفظ قرآن، می‌توانند از طریق شماره ۰۹۱۳۳۸۳۰۱۶۳ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha