برپایی «قرار عاشقی» در هیئت مجازی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3887285
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱

برپایی «قرار عاشقی» در هیئت مجازی چهارمحال‌وبختیاری

برنامه «قرار عاشقی» با حضور قاریان و کارشناسان دینی چهارمحال‌وبختیاری هر شب ساعت ۲۱ در صفحه مجازی «نهضت اسلامى» به صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، در ایام شیوع بیماری کرونا که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌ها در کشور تعطیل شده‌اند، اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری طرحی با عنوان «هیئت تعطیل نمی‌شود» را در راستای تقویت مباحث دینی و قطع نشدن ارتباط محبان با اهل بیت(ع)، در فضای مجازی اجرایی کرده است.

این برنامه که هر شب ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام به آدرس «nehzat-eslami-chb» به صورت زنده پخش می‌شود شامل برنامه‌های متنوعی از قبیل قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی است.

شامگاه گذشته، ۵ فروردین‌ماه، این برنامه معنوی در امامزادگان دوخاتون(س) شهرکرد برگزار و پخش شد‌. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط محسن مولوی، قاری برجسته استان آغاز شد، سپس حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد به بیان سخنانی پرداخت، هادی یزدانی نیز در پایان مراسم دقایقی را به مداحی پرداخت.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه در این جلسه به تفسیر دعای هفتم صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: حالت‌های مختلف برای ما در طول زمان پیش می‌آید که ائمه(ع) نحوه عملکرد ما را در این حالت‌ها به ما آموزش می‌دهند؛ باید قدردان باشیم که مواجهه با مسائل و مشکلات از جمله مقابله با ویروس کرونا یکی از این حالت‌ها است که امام سجاد(ع) در این دعای شریفه نحوه عملکرد ما را آموزش می‌دهند.

این حافظ قرآن ادامه داد: به رسم ادب زمانی که با کسی صحبت می‌کنیم و می‌خواهیم چیزی از او طلب کنیم ابتدا باید شخص را بشناسیم که در این دعا حضرت منزلت خداوند را به همگان معرفی می‌کنند و می‌فرمایند: خدایا طراح این بازی‌ها خودت هستی و درست است که همه خوبی‌ها از تو و همه بدی‌ها از ماست، اما می‌دانیم که صلاح همه چیز در دست تو است.

وی تصریح کرد: در این دعا خواسته‌هایمان را از خدا می‌خواهیم زیرا که تنها از او بر می‌آید، در این دعا می‌خوانیم خدایا تو کسی هستی که مشکلات با نیروی تو آسان می‌شود، رشته اسباب به لطف تو سبب‌ساز می‌شود و قضا با توان تو روان می‌شود و هرچیز با خواست تو روی می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد ادامه داد: باید خدا را بشناسیم چرا که اگر خدا را بشناسیم به او توجه می‌کنیم و در اثر این توجه اعمال و نیات ما نیز منظم و دقیق‌تر می‌شوند. اگر خدایی را که دشواری‌ها را آسان می‌کند بشناسیم و خدایی را که امام سجاد(ع) در این دعا به ما معرفی می‌کنند بشناسیم دنیا و آخرتمان آباد می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه به سخنان آیت‌الله بهجت اشاره و تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند: دارویی که دکتر تجویز کرده را استفاده کنید و دعا را فراموش نکنید، زمانی که دارو وارد بدن می‌شود از خدا اجازه می‌گیرد که اثر بگذارد یا خیر؟ روزی دارو در بدن شخصی اثر نمی‌گذارد و شخص فوت می‌کند و همان دارو در شخص دیگری اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: خوشا به حال کسانی که منازلشان را به مکانی معنوی تبدیل می‌کنند و حتی اعتکاف را در منازلشان برگزار کردند، در این شرایط دل‌ها همه حسینی و حرم اهل بیت(ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه در پایان با بیان اینکه خدا سختی‌ها را آسان می‌کند، گفت: امروز ۸ میلیارد آدم در سراسر دنیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر این ویروس منحوس هستند، خدا را به امام سجاد(ع) که در این دعا خدا را به ما می‌شناساند قسم می‌دهیم که شر این ویروس را از سر جهان کم کند.

انتهای پیام
captcha