گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» در شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 3878863
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» در شهرکرد برگزار شد

در سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س)، جشن مادرانه و گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» به همت تشکل بانوان آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری و با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» در شهرکرد برگزار شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود احمدی، معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود کشور، امروز 26 بهمن ماه در جشن مادرانه و گردهمایی «مادران مکتب سلیمانی» که به همت تشکل بانوان آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری و با همکاری بنیاد مهدی موعود استان در سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، در رابطه با فعالیت بنیاد مهدی موعود، بیان کرد: همه ما به عنوان منتظر حضرت وظایفی را بر عهده داریم لذا مقام معظم رهبری به منظور منسجم شدن این برنامه‌ها در سال 1379 دستور تأسیس بنیاد مهدوی موعود(عج) را صادر کردند.

وی ادامه داد: این بنیاد در سه شاخه مرکز تخصصی مهدویت در قم، مجتمع یاران مهدی موعود(عج) در جمکران و شعب استانی در سراسر کشور مشغول فعالیت است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: بنیاد مهدویت به فضل الهی در چهارمحال‌وبختیاری نیز شکل گرفته و در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد مشغول فعالیت است که برنامه‌های بسیاری نیز تا کنون اجرا شده است.

وی اجلاس مهدویت، برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در بنیاد مهدی موعود استان دانست و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه عموم مردم و کارکنان در 8 الی 16 ساعت، دوره تربیت مربی در مهدهای کودک، طرح سالانه یاران موعود(عج) در 20 الی 30 مدرسه استان طی 20 ساعت و ... از جمله برنامه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) است که به صورت منسجم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کریمی، رئیس بنیاد مهدوی موعود استان در رابطه با شأن و جایگاه والای حضرت زهرا(س) و با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در مورد این بانوی نمونه صحبت کنیم لذا از کلام خداوند و معصومان استفاده می‌کنیم، بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» و کوثر به معنی خیر کثیر است که خداوند به پیامبر می‌فرماید: ما به تو خیر کثیر عطا کرده‌ایم، یعنی نعمتی که پایانی ندارد و از زمان تولد حضرت زهرا (س) تا پایان دنیا جاری وساری است.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند: «دوست‌داشتنی‌ترین و عزت‌مندترین فرد در عالم هستی حضرت زهرا(س) است».

حجت‌الاسلام کریمی در ادامه به انتخاب‌های حضرت زهرا(س) در دنیا اشاره و اظهار کرد: برخی‌ها در دنیا انتخاب دنیایی می‌کنند و انتخابشان تنها اثربخشی دنیایی دارد، اما عده‌ای همچون حضرت زهرا(س) آخرت را مدنظر دارند و برای آخرت کار و انتخاب می‌کنند لذا یکی از انتخاب‌های مهم حضرت زهرا(س) عبادت است که هیچ کسی نمی‌تواند مصداق عبادت حضرت زهرا(س) در دنیای امروز را معنا کند.

وی با بیان اینکه ولایت انتخاب دیگر حضرت بود، افزود: حضرت زهرا(س) یار به تمام معنای ولایت بود و می‌فرمایند: انسان سعادتمند کسی است که امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان ولی و جانشین رسول‌الله(ص) بداند.

رئیس بنیاد مهدوی موعود تصریح کرد: لذا باید بدانیم در هر کجا که برای ولایت خدمت می‌کنیم مسیر درست را انتخاب کرده‌ایم زیرا حضرت زهرا(س) همیشه پشتیبان ولایت بود.

وی در پایان به حدیثی از رسول خدا(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) می‌فرماید: خداوند چهار چیز را مخفی کرده و شما نمی‌دانید و آن چهار چیز عبارتند از قرار داشتن رضایت خدا در اطاعت، لذا هر کاری را برای رضای خدا انجام بده و هیچ کاری را کوچک نشمار چه بسا که همان کار کوچک به فریاد تو خواهد رسید و نو نمی‌دانی، خداوند ناراحتی‌اش را در گناه آسان مومنان قرار داده است لذا هیچ گناهی را کوچک نشمارید، خداوند اجابت دعاها را در جایی که بندگان بسیار دعا می‌کنند قرار داده است و خداوند بندگان صالح و اولیائش را در میان مردم مخفی کرده است پس هیچ بنده‌ای را کوچک نشمارید چه بسا او از اولیاء الهی باشد و شما نمی‌دانید.

یادآوری می‌شود، تجلیل از بانوان، اجرای گروه سرود خادمیاران رضوی و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام
captcha