اجرای کامل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ضروری است
کد خبر: 4211973
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

اجرای کامل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ضروری است

حسین دین‌محمدی با اشاره به مغفول ماندن و اجرایی نشدن کامل سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بر لزوم اجرای کامل و درست این سند تأکید کرد.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

حسین دین‌محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: براساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مکلف هستند در چهار حوزه آموزش، پژوهش، توسعه و فرهنگ برنامه عملیاتی داشته باشند و آن را اجرایی کنند ولی به نظر می‌رسد این سند به‌طور شایسته عملیاتی نشده و مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در این سند، چشم‌انداز مطلوبی برای دانشگاه‌ها ترسیم شده است، تصریح کرد: عملیاتی نشدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، توسعه‌ آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده و از همین رو باید برای اجرایی شدن آن در دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه به موضوع افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت باید متناسب با منابع مالی و نیروی انسانی دانشگاه‌ها صورت گیرد و نباید خارج از توان آن‌ها باشد.

وی بیان کرد: اگر افزایش ظرفیت بدون توجه به زیرساخت‌ها و امکانات علمی ـ پژوهشی رخ دهد و هر سال ۲۵ یا ۳۰ درصد به ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اضافه شود، قطعاً کیفیت آموزش و کارایی فارغ‌التحصیلان، تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha