اعلام جزئیات آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن + فیلم
کد خبر: 4211835
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
محمدمهدی بحرالعلوم بیان کرد:

اعلام جزئیات آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن + فیلم

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به جزئیات نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره اعطای مدرک در تاریخ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور ۱۲ هزار نفر برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا، محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم، با اشاره به جزئیات نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: این دوره با استقبال خوبی همراه شد و حدود ۱۲ هزار نفر در آزمون‌ها شرکت کردند که رکورد ۱۸ دوره گذشته شکسته شد.

وی افزود: آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره اعطای مدرک در تاریخ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور برپا می‌شود. کارت شرکت در آزمون بر اساس مشخصاتی که در هنگام ثبت‌نام وارد شده است از حدود یک هفته قبل از  آزمون از طریق سایت تلاوت در دسترس قرار خواهد گرفت.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم ادامه داد: کسانی که مرحله اول را با موفقیت طی کنند می‌توانند در آزمون شفاهی که بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در اواخر تیرماه شرکت کنند. در آزمون مرحله اول به ازای هر جزء پنج سوال انتخاب و طراحی شده است و این سؤالات به تفکیک سه سوال از مفاهیم و دو سوال از حفظ آیات است. سوالات حفظ شامل محتوا و متن قرآن کریم است، اما در مورد مفاهیم محتوا و ترجمه آیات بدون تعیین مترجم خاص است.

بحرالعلوم گفت: نصاب قبولی برای حافظ ۱۰ جزء که ۵۰ سوال را جواب می‌دهد، نمره ۳۰ است. برای حافظ ۲۰ جزء نمره ۶۰ و برای حافظان کل نمره ۱۰۵ برای مدرک درجه سه و اگر به دنبال مدارک درجات یک تا دو هستند باید نمره ۱۲۰ از ۱۵۰ را کسب کنند.

وی تصریح کرد: این آزمون نمره منفی ندارد و برای هر سوال یک دقیقه وقت در نظر گرفته شده است. برای نابینایان برای هر ۱۰ جزء ۱۰ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شده است. پس از آزمون و با دریافت پاسخنامه‌ها نتایج منتشر خواهد شد.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha