پایان مسابقات قرآن دانشجویان عراق و پیشنهاد برگزاری رقابت‌ها در سطح بین‌المللی + عکس
کد خبر: 4211661
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷

پایان مسابقات قرآن دانشجویان عراق و پیشنهاد برگزاری رقابت‌ها در سطح بین‌المللی + عکس

هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان دانشگاه‌های عراق به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی و همکاری دانشکده امام کاظم (ع) به پایان رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه‌ای قرآنی دارالقرآن آستان حسینی گفت: مسابقات سراسری قرآن دانشجویان عراق با همکاری مدرسه امام کاظم(ع) هفتمین دوره را به پایان رسید.

الشمری افزود: مراسم اختتامیه با تلاوت زیبای قاری عادل کربلایی آغاز شد و پس از آن شیخ خیرالدین الهادی، رئیس اداره دارالقرآن الکریم سخنرانی کرد.

 وی با بیان اینکه نهضت قرآنی در عراق به مراحل پیشرفته‌ای در سطح بین‌المللی رسیده و حضور و شرکت نمایندگان عراقی در مسابقات بین‌المللی برجسته است از وزارت آموزش عالی عراق خواست تا مسابقات قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه‌های عراقی در سطح ملی و بین‌المللی را برگزار کند. به گفته او این مسابقات ظرفیت‌های قرآنی موجود را شکوفا ساخته و هویت فرهنگی و اسلامی عراق را تقویت می‌کند.

در ادامه این سخنرانی زهرا عبایجی نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از دارالقرآن، کمیته داوری و دانشجویان شرکت‌کننده و حاضر در این مسابقات خواستار تداوم این مسابقات در دانشگاه‌های مختلف با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانشجویان شد.

در این مسابقات، مصطفی معیوف، مقام نخست، ابراهیم حسین یلود، مقام دوم و محمد زاهر فوزی مقام سوم را کسب کردند.

 

انتهای پیام
captcha