از تداوم قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا ادامه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو
کد خبر: 4211529
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
مروری بر تحولات فلسطین

از تداوم قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا ادامه اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو

براساس اعلام منابع فلسطینی بیش از 72 درصد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کودکان و زنان هستند. این درحالی است که تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه نتانیاهو و درخواست تبادل اسرا ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب، اسماعیل ثوابته، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت: بیش از ۷۲ درصد از قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند.

وی افزود: به علت حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بخش بهداشت و درمان در غزه به طور کامل فروپاشیده است.

اسماعیل ثوابته بیان کرد: اشغالگران مرکز درمانی شفا در غزه را به گورستان جمعی تبدیل کردند.

وی افزود: اشغالگران عامدانه بیمارستان‌ها در غزه را می‌سوزانند. اشغالگران مرکز درمانی ناصر را در خان‌یونس به مرکز بازجویی و شکنجه تبدیل کرده‌اند.

ثوابته بیان کرد: اشغالگران بیش از ۳۰۰ نفر از پرسنل پزشکی را اعدام کرده‌اند. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که بیمارستان‌های صحرایی بفرستند و کادر پزشکی به غزه اعزام کنند.

وی اعلام کرد: از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که به اشغالگران فشار وارد کنند تا تجاوزش را متوقف سازد و کادر پزشکی را آزاد کند. اشغالگران عامدانه در راستای بحرانی کردن اوضاع انسانی در غزه حرکت می‌کند.

ثوابته در ادامه گفت: اشغالگران اقدام به تخریب شبکه آب و فاضلاب در غزه کرده‌اند. همه گذرگاه‌های غزه بسته است و خبری از کمک‌ها نیست. از مصر می‌خواهیم که گذرگاه را به طور کامل را باز کند. بیش از ۲۰ هزار بیمار نیاز به درمان در خارج به شکل سریع دارند.

وی افزود: کشورها کمک‌هایی ارسال کردند اما به غزه نرسیده است. همچنان هفت هزار نفر زیر آوار هستنند.

 از قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا تداوم اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو

عضو سابق کنست: حزب با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌ کرده است

منابع صهیونیست با اشاره به ضربه‌های کوبنده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به اشغالگران در شمال فلسطین به فرسوده شدن ارتش این رژیم در برابر رزمندگان حزب الله اذعان کردند.

شارون روفا عوفر، عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای رضوان حزب الله با ضربات مهلک خود، اسرائیل را فرسوده کرده‌اند.

وی افزود: ما شمال را از دست داده‌ایم و ده‌ها هزار نفر بیش از نصف سال است که آواره شده‌اند.

در بیانیه حزب الله لبنان اعلام شد: زیان‌هایی که حزب الله به ما وارد کرده ۶ برابر بیشتر از جنگ با لبنان (جنگ ۳۳ روزه) است.

همچنین، با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

 از قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا تداوم اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو

تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی

با گذشت چند ماه از جنگ غزه و ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف جنگ و فرار شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی پس از ضربه‌های مقاومت اسلامی لبنان و پس از آشفتگی در اردوی صهیونیست‌ها به دنبال عملیات وعده صادق ایران، دودستگی و تظاهرات سراسر اراضی اشغالی را فرا گرفته است.

رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم از برگزاری تظاهرات گسترده در ۵۵ منطقه در اراضی اشغالی برای تعیین موعد برگزاری انتخابات خبر داد.

پیش از این تظاهرات، خانواده‌های اسیران صهیونیست خواستار برگزاری نشست فوری با نتانیاهو و اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت بستگان اسیر خود در نوار غزه شده بودند.

در ژانویه گذشته نیز تظاهرات‌کنندگان جاده «ایلون» به سمت جنوب «تل آویو» را مسدود کردند و از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند که خونریزی در نوار غزه را متوقف کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیست‌ها و به ویژه خانواده‌های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می‌دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می‌کنند.

 از قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا تداوم اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو

هنیه با اردوغان دیدار کرد

شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز شنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

اردوغان در این دیدار تأکید کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای جلب توجه جهانی به ظلمی که علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود که ترکیه تحریم‌هایی را از جمله در زمینه تجاری بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است.

اردوغان تصریح کرد: اسرائیل روزی بهای ظلم و ستم علیه فلسطینی‌ها را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که این کشور، تحریم‌هایی از جمله محدودیت‌های تجاری را علیه رژیم اسرائیل اعمال کرده است.

رجب طیب اردوغان در پایان بر ضرورت وحدت بین فلسطینی‌ها در مرحله کنونی تأکید کرد.

اردوغان اخیراً در اظهاراتی با تأکید بر اینکه جنبش حماس یک جنبش آزادی‌بخش است، از دیدار قریب‌الوقوع خود با اسماعیل هنیه خبر داده بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته بود تا زمانی که عمر دارد به دفاع از مسئله فلسطین ادامه خواهد داد. وی در سخنانی خطاب به غربی‌ها که با عملیات تنبیهی ایران ابراز مخالفت کرده بودند، گفته بود: شما باید از اسرائیل بخواهید تجاوزاتش علیه غزه را متوقف کند!

 از قربانی شدن کودکان و زنان فلسطینی تا تداوم اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: کابینه نتانیاهو برای مردم فاجعه‌‌بار است

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گفت: کابینه بنیامین نتانیاهو برای مردم فاجعه‌بار است.

لاپید بار دیگر با انتقاد از کابینه نتانیاهو گفت: هیچ جایگزینی برای این کابینه وحشتناک افراطی وجود ندارد چون این فاجعه‌ای است که بر سر اسرائیل آمده است.

لاپید بارها بویژه در جمع تظاهرکنندگان و معترضان به نتانیاهو طی سخنانی خواستار استعفا و انحلال کابینه نخست‌وزیر افراطی تل‌آویو شد.

ساعاتی پیش روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» از برگزاری تظاهرات سراسری در فلسطین اشغالی خبر داد و نوشت که شنبه شب در ۵۵ نقطه فلسطین اشغالی تظاهراتی برگزار می‌شود.

با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ، نتانیاهو و کابینه وی زیر فشار شدید قرار دارد و ساکنان سرزمین‌های اشغالی در مناسبت‌های مختلف به خیابان آمده و ضمن اعتراض به نخست‌وزیر این رژیم خواستار آتش‌بس و استرداد اسرای خود و استعفای کابینه اسرائیل هستند.

انتهای پیام
captcha