کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
کد خبر: 4211232
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در این استان کمک کردند.

احداث مدرسه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش‌ و‌ پرورش کردستان، ابراهیم مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، 30 فروردین‌ماه در نشست شورای آموزش‌ و‌ پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، گفت: در سال گذشته از میان ۲۶۶ مدرسه در حال ساخت، ۱۰۴ مدرسه با ۴۰۶ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این سال تکمیل شد، افزود: سهم کردستان از اعتبارات ملی و جمعیت دانش‌آموزی کمتر از دو درصد و در مدرسه‌سازی بیشتر از سه درصد بوده که عملکرد استان در زمینه مدرسه‌سازی مطلوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان افتتاح ۱۶ فضای آموزشی در هفته دولت و بهره‌برداری از ۸۶ پروژه در ابتدای سال تحصیلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در دهه مبارک فجر، ۴۶ مدرسه با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به افزایش بالغ بر شش هزار نفری دانش‌آموزان استان در تمام مقاطع تحصیلی در سال گذشته، افزود: با احتساب این تعداد دانش‌آموز سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان دو سانتی‌متر مربع ارتقا یافته است.

مرادی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کرده‌اند که این میزان، ۱۵ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در کردستان را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان با اشاره به تحویل ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در سال گذشته بیان کرد: امیدواریم با تخصیص‌های صورت گرفته این میزان در سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام
captcha