سعادت هنر انقلاب اهلیت مردمان ایران در «قیام و جهاد» است
کد خبر: 4211065
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
رئیس سازمان تبلیغات در اختتامیه هفته هنر انقلاب:

سعادت هنر انقلاب اهلیت مردمان ایران در «قیام و جهاد» است

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی در مراسم اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به آنكه ایران، سرزمینی است كه تمامی مردمانش اهل جهاد، قیام، مقاومت، پایمردی و ایستادگی در برابر ظالمان و مستكبران است خاطرنشان كرد: این برای هنر انقلاب اسلامی سعادت بزرگ و مهمی است.

به گزارش ایكنا؛ مراسم گرامی‌داشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدرضا باقری، مدیر عامل مجموعه سوره مهر و دبیر این رویداد و جمعی از هنرمندان و جامعه فرهنگی کشور شامگاه 29 فروردین به میزبانی پردیس مركزی حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با اشاره به آنكه ایران، سرزمینی است كه تمامی مردمانش اهل جهاد، قیام، مقاومت، پایمردی و ایستادگی در برابر ظالمان و مستكبران است خاطرنشان كرد: این برای هنر انقلاب اسلامی سعادت است كه تعدادی از هنرمندان نام‌آشنا و ارزشمند آن در مسیر قیام و مجاهدت انقلاب شكوهمند اسلامی همت خود را در قامت خلق آثار هنری پیشاروی مخاطبان قرار داده‌اند.

وی با بیان آنكه هنرمندان متعهد و پایبند به گفتمان فرهنگی و گفتمان متعالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، افرادی شریف و مجاهدانی هستند كه آتش وجودی و تلاطم‌های روح دغدغه‌مند خود را در قالب آثار هنری روایت كرده‌اند تصریح كرد: برای شناخت صحیحی از پیشینه فعالیت هنرمندان انقلاب در عرصه‌های مختلف تنها نباید نگاه خود را بر تاریخ سال‌های پیروزی بعد از انقلاب شكوهمند اسلامی استوار كنیم؛ چه بسا، بسیاری از تولیدات ارزشمند هنرمندان انقلابی ما به سال‌هایی باز می‌گردد كه هنرمندان متعهد ما همسو و هم‌صدا با مردم انقلابی در مسیر پیروزی انقلاب و به زیر كشیدن رژیم ستم‌شاهی فعالیت كرده‌اند و بازتاب دهنده آن صدا و روحیه انقلابی بودند.

سعادت هنر انقلاب اسلامی اهل قیام و جهاد بودن مردمان ایران‌زمین است

پیوند مستقیم با حقانیت؛ رمز توفیق هنرمندان مکتب انقلاب

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تمامی جامعه هنرمندان فعال در عرصه گفتمان فرهنگی انقلاب یادآور شد: هنرمندان فرهیخته و اهالی فرهنگ حوزه انقلاب افرادی هستند كه در مكتب متأثر از اندیشه و نگرش حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیان‌گذار كبیر انقلاب اسلامی تنها رسالت خود را بر روایت فتح و ظفر استوار كرده‌اند. آنها افرادی بودند كه با حقانیت انقلاب پیوندی مستقیم داشته‌اند و به همین سبب دفاع از حق مردم و بازتاب حق‌طلبی را به عنوان مهم‌ترین محور روایات و آثار خود انتخاب كرده‌اند. به همین سبب است كه جامعه هنرمندان انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد سرزمین‌مان را باید هنرمندانی ستودنی خطاب كنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی رحمتی، مدیر عامل خبرگزاری مهر؛ محسن نفر؛ میلاد عرفان‌پور؛ مسعود نجابتی؛ راضیه تجار؛ محمدرضا سرشار؛ عبدالحمید قدیریان و محسن مؤمنی شریف از جمله هنرمندان عرصه‌های مختلف حاضر در این رخداد و رویداد هنری بودند.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی در شرایطی برگزار شد که مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت عصه هنرهای تجسمی به عنوان چهره سال و انیمیشن «بچه زرنگ» به عنوان برترین رویداد هنر انقلاب انتخاب و معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha