هنرمند خوشنویس سامانی دعای جوشن کبیر را کتابت کرد
کد خبر: 4209745
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

هنرمند خوشنویس سامانی دعای جوشن کبیر را کتابت کرد

«رجبعلی سامانی»، هنرمند خوشنویس اهل شهر سامان در چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با ماه مبارک رمضان کار کتابت دعای جوشن کبیر را به پایان رساند.

رجبعلی سامانی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «رجبعلی سامانی»، هنرمند خوشنویس اهل شهر سامان در چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با ماه مبارک رمضان کار کتابت دعای جوشن کبیر را به پایان رساند.

این هنرمند خوشنویس گفت: کتابت دعای جوشن کبیر در 22 صفحه و با خط نَسخ ایرانی انجام شده است.

سامانی با بیان اینکه هر صفحه از این اثر هنری 14 سطر از این دعای عظیم‌الشأن را در خود جای داده است، افزود: کاغذ مورد استفاده در تهیه این اثر از نوع کاغذهای آهارمهره با ماندگاری بالا و در چهار رنگ است که هر یک ابعادی حدود 50 در 40 سانتی‌متر دارد.

وی ارائه کاری ماندگار در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی را از اهداف فعالیت‌های هنری خود دانست و تصریح کرد: این اثر پس از صحافی به آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام هشتم حضرت امام رضا(ع) اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، سامانی پیش از این کتابت زیارت عاشورای 72 متری را در محرم سال گذشته نیز به سرانجام رساند و آن را به موزه بین‌الحرمین کربلا تقدیم کرد.

کتابت آیاتی از قرآن کریم به مدت پنج سال در ۸۸۲ صفحه نیز از دیگر فعالیت‌های ماندگار این استاد خوشنویسی چهارمحال و بختیاری است. 

قرآن دست‌نویس این هنرمند بدون احتساب جلد آن وزنی معادل ۱۷ کیلوگرم دارد که اردیبهشت 1401 در آیینی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha