ساز‌وکار حمایت وزارت فرهنگ از نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4209560
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴

ساز‌وکار حمایت وزارت فرهنگ از نمایشگاه قرآن چهارمحال‌وبختیاری

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این اداره‌کل در چارچوب قانون از رویدادها و برنامه‌های فرهنگی هنری حمایت و هدایت می‌کند، گفت: رقم حمایتی که تا امروز از سوی معاونت قرآن و عترت به نمایشگاه قرآن استان تعلق گرفته ۸۰۰ میلیون ریال است که البته برای جذب اعتبار از دیگر منابع نیز تلاش‌هایی در دست انجام است.

سیدحسین نژادحسینی، رئیس دفتر قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جریان برپایی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه نمایشگاه علوم قرآن و محصولات قرآنی یکی از بهترین رویدادهای فرهنگی استان در طول سال به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی رویدادهای فرهنگی، هنری و قرآنی این است که برنامه‌ها توسط مؤسسات و نهادهای مردم‌نهاد انجام گیرد لذا اجرای نمایشگاه قرآن به یک مجموعه مردمی واگذار شد.

وی با ذکر اینکه این اداره‌کل همچنین در چارچوب قانون از رویدادها و برنامه‌های فرهنگی هنری حمایت و هدایت می‌کند، ادامه داد: رقم حمایتی که تا امروز از سوی وزارتخانه و معاونت قرآن و عترت به نمایشگاه قرآن استان تعلق گرفته ۸۰۰ میلیون ریال است که البته برای جذب اعتبار از دیگر منابع نیز تلاش‌هایی در دست انجام است.

نژادحسینی قرآن کریم را روح جانبخش زندگی برشمرد و افزود: واضح است که آحاد مختلف جامعه باید آموزه‌های نورانی این کتاب زندگی را بشناسند و مدنظر قرار دهند. در سطح جامعه نیز اگر دقت کنیم خانواده‌هایی که انس و الفت بیشتری با مبانی قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند، توفیقات و دستاوردهای بیشتری نیز نصیبشان می‌شود. قرآن جهالت‌ها را رفع می‌کند و هر فردی با دستورالعمل کلام وحی مأنوس‌تر باشد بُرد با او خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن استان از ۱۸ فروردین آغاز به‌کار کرد و امروز ۲۱ فروردین پایان می‌یابد، گفت: هماهنگی و مکاتبات و دعوت از تمامی مجموعه‌های مردمی و دولتی انجام شد که تا امروز استقبال بسیار خوبی چه از سوی مدارس و چه آحاد مردم و خانواده‌ها صورت گرفته است.

نژادحسینی تصریح کرد: دانش‌آموزان از بخش کودک و نوجوان استقبال خوبی داشتند و هر شب یک فیلم سینمایی برای آنها اکران می‌شود که امیدواریم سودمند بوده باشد. 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: از مؤسسات قرآنی زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی دعوت شد که برنامه‌های قرآنی خود را در محل نمایشگاه اجرا کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند با این فعالیت‌ها بیشتر آشنا شوند.

نژادحسینی در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه امسال توسط مجموعه‌های مردمی، گفت: هر چقدر بتوانیم برنامه‌ها و رویدادهای حوزه‌های مختلف را در ضمن تسهیل‌گری و حمایت، به سمت مردم سوق دهیم قطعاً توفیقات بیشتری را در برپایی این دست برنامه‌ها شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha