نمایشگاه قرآن باید بتواند نیاز قرآن‌پژوهان را تأمین کند
کد خبر: 4209316
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
دستیار استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امور روحانیت:

نمایشگاه قرآن باید بتواند نیاز قرآن‌پژوهان را تأمین کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی هاشمی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن قاعدتاً باید بتواند نیاز قرآن‌پژوهان استان را تأمین کند، گفت: در این نمایشگاه در زمینه هنری کارهای خوبی را شاهدیم اما از نظر پژوهشی می‌توان رویکرد قوی‌تری اتخاذ کرد؛ همچنین شناسایی نخبگان قرآنی استان به‌ویژه در حوزه تفسیر و تدبر ضرورت دارد.

سیدمصطفی هاشمی، مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور روحانیت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی هاشمی، دستیار استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امور روحانیت در جریان برپایی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به نقش بی‌بدیل قرآن کریم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و داشتن سبک زندگی سالم در جامعه، اظهار کرد: متأسفانه گاه شاهد اخبار جانسوز در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستیم که علت تامه آنها دوری از محتوای نورانی مصحف شریف است.

وی با ذکر اینکه باید با اتخاذ تدابیری بتوان محتوای غنی آیات نورانی مصحف شریف را به شبکه جوان جامعه تزریق کرد تا ره‌‌توشه راه زندگی آنان شود، افزود: جا داشت در نمایشگاه قرآن استان چنین رویکردی را شاهد باشیم و البته این امر در مراکز و مؤسسات قرآنی نیز می‌تواند راهگشا باشد.

دستیار استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امور روحانیت با ابراز خرسندی از برگزاری طرح ملی مسطورا در سطح ملی و استانی، گفت: در این طرح در ایام ماه مبارک رمضان روزانه یک آیه به‌صورت محتوایی برای اقشار مختلف جامعه مخاطبان معرفی و تبیین می‌‌شود و به‌نظرم این شیوه تبلیغ قرآن در طرح زندگی با آیه‌ها غذای روحی مخاطبان را فراهم کرده و بسیار قابل استفاده است لذا جا دارد خطبا و منبری‌ها از این سبک تبلیغ قرآن استفاده کنند.

هاشمی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش آموزه‌های قرآن کریم در جامعه فراهم است و ناامید نیستیم، افزود: می‌طلبد با رویکرد هنرمندانه و با ظرافت این معارف نورانی را به اقشار مختلف مردم انتقال بدهیم تا اثر مطلوب را داشته باشد.

وی با تأکید بر اثربخشی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در این ماه، دل‌ها متوجه کلام وحی هستند و آمادگی بهتری برای پذیرش معارف قرآنی دارند؛ با اینحال شیطان نیز همواره تمام عده و عُده خود را برای ضربه‌زدن به جامعه ایمانی بسیج کرده تا ما را از قرآن و اهل‌بیت(ع) جدا کند لذا برپایی رویدادهای قرآنی نظیر نمایشگاه قرآن برای ایجاد فضای قرآنی بسیار موضوعیت دارد.

این مدرس حوزه علمیه استان بیان کرد: البته جا داشت نمایشگاه قرآن در سطح بالاتر و غرفه‌ها با تنوع و حذابیت بهتر طراحی شوند تا به‌ویژه نسل کودک و نوجوان فضای خوبی را در اینجا تجربه کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن قاعدتاً باید بتواند نیاز قرآن‌پژوهان استان را تأمین کند، گفت: کارهای خوبی در زمینه هنری در نمایشگاه شاهدیم اما از حیث پژوهشی جای دارد رویکرد قوی‌تری اتخاذ شود. همچنین شناسایی نخبگان قرآنی استان به‌ویژه در حوزه تفسیر و تدبر ضرورت دارد.

انتهای پیام
captcha