توسعه زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری
کد خبر: 4209315
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۶

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان مصوب شد که از حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت اعتباری برای استان به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی دیده شود، گفت: در این راستا تعداد قابل توجهی ورزشگاه نیمه‌تمام با تزریق اعتبار تکمیل یا آماده تکمیل هستند و تلاش شده زیر ساخت‌های فرهنگی نیز توسعه خوبی داشته باشد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، شامگاه، ۱۹ فروردین‌ماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و گرامیداشت شهدای مدافع حرم و امنیت، اظهار کرد: به شهادت رسیدن شهدای مدافع حرم در سوریه و مدافع امنیت در سیستان و بلوچستان اقدام مشابهی بود.

وی افزود: تروریست‌ها تلاش می‌کردند مردم را سپر قرار دهند که با اقدام به موقع نیروهای امنیتی، دشمن نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد.

حیدری گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید داشتند رسانه‌ها این امر را انجام می‌دهند. سال گذشته در حالی به پایان رسید که شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم، دو دور سفر ریاست‌جمهور و هیئت دولت در ۲.۵ سال از جمله اتفاقاتی بود که خوشبختانه مصوبات خوبی را به همراه داشت، یکی از مصوبات تشکیل قرارگاه و ستاد پیشرفت و توسعه استان‌های زاگرس‌نشین به منظور تقویت آن‌ها بود که تاکنون پنج جلسه در تهران برگزار شده است.

استاندار همچنین از مصوب‌شدن ۲۰ بهمن به‌نام روز چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت رسمی برای نخستین بار در سال گذشته خبر داد.

وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات سال گذشته با وجود تهدیدها و فشارهای دشمن برای حضور کمرنگ مردم در این رویداد سیاسی به‌صورت سالم، امن و با حضور پرشور مردم بدون کمترین مشکل برگزار شد. 

دستیابی به آب پایدار در استان 

حیدری با اشاره به دست‌یابی به آب پایدار در استان، تصریح کرد: با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان ملی در استان، دستور حل چالش‌های آبی در استان صادر شد و مصوبات خوبی همچون اجرای طرح آبرسانی بن - بروجن، تکمیل برخی سدها و... را شاهد بودیم. خوشبختانه جهاد آبرسانی در استان اتفاق افتاد و با تکمیل برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آبرسانی، با تنش آبی مواجه نبودیم. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری اعطای مجوز به برخی طرح‌های متوقف حوزه کشاورزی، پرداخت مطالبات مردم بیرگان، پیشرفت فیزیکی حوزه راه‌آهن و زیرساخت‌های پروژه‌های عمرانی، تسریع طرح جامع آب استان، اتخاذ تصمیمات تخصصی برای تحقق شعار سال را از اقدامات دیگر برشمرد.

وی به موضوع تأمین و ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه چهارمحال‌وبختیاری دارای توپوگرافی کوهستانی است و تنها ۱۵ درصد قدرت مانور وجود دارد، این استان در خصوص تأمین و ساخت مسکن در کشور رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. 

حیدری اضافه کرد: واگذاری زمین در قالب گروه ساخت در دستور کار قرار دارد و با مشارکت مردم شاهد جهش خوبی در ساخت مسکن خواهیم بود و برای حوزه جوانی جمعیت نیز زمین لازم در نظر گرفته شده است. 

تزریق اعتبارات برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی 

وی مطرح کرد: در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان مصوب شد که از حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت اعتباری برای چهارمحال‌وبختیاری به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی دیده شود که در این راستا تعداد قابل توجهی ورزشگاه نیمه‌تمام با تزریق اعتبار تکمیل یا آماده تکمیل هستند و تلاش شده زیرساخت‌های فرهنگی نیز توسعه خوبی داشته باشد. 

استاندار چهارمحال‌وبختیاری از صدور ۸٠ مجوز بوم‌گردی در استان طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با هلدینگ‌های مختلف رایزنی لازم انجام شده و با مشارکت مردم شاهد جهش در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت مردم خواهیم بود.

وی در ادامه به تسهیلات مصوب شده در سفر ریاست‌جمهوری به استان اشاره و تصریح کرد: تسهیلات سفر به دو صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات پروژه‌ها تقسیم می‌شوند که پیگیری لازم برای تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه انجام شده و با تشکیل جلسات متعدد پیگیر تسریع فرآیند پرداخت و تخصیص آن هستیم، از طرفی درصد قابل توجهی از تسهیلات برای احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان تخصیص داده شده تا این واحدها تقویت شده و شاهد رونق این بخش باشیم. 

حیدری در پایان گفت: هیئت دولت تا کنون برای چهارمحال‌وبختیاری در حوزه‌های مختلف همچون سیل، زلزله و... ۱٠ مرتبه تشکیل جلسه‌ داده‌ و اعتبارات قابل توجهی نیز واریز شده است.

انتهای پیام
captcha