تشرف بیش از ۱۸۰ هزار زائر به بقاع متبرکه کاشان
کد خبر: 4208612
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

تشرف بیش از ۱۸۰ هزار زائر به بقاع متبرکه کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از تشرف بیش از ۱۸۰ هزار زائر به بقاع متبرکه این شهرستان در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد.

بقاع متبرکه کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، مسلم محمودزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با اشاره به تلاقی طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در سال جاری اظهار کرد: مراسم تحویل سال نو در ۴۰ بقعه متبرکه شهرستان برگزار شد. علاوه بر این، ویژه‌برنامه‌های جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۳۰ بقعه در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر نیز در ۳۵ بقعه متبرکه برگزار شد، اضافه کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه، بیش از ۱۸۰ هزار زائر به بقاع متبرکه کاشان مشرف شدند که از این تعداد، بالغ بر ۲۲ هزار نفر زائر آستان امامزاده علی‌ بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال بوده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه در چهار مورد از بقاع متبرکه، طرح اسکان مسافران به‌صورت زائرسرا با حدود ۱۰۰ اتاق و همچنین اسکان موقت چادر در حال انجام است، ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون، بیش از ۶ هزار نفر در زائرسراها و بیش از پنج هزار نفر نیز با استفاده از چادر در بقاع متبرکه اسکان داشته‌اند که بیشترین آمار اسکان مربوط به امامزاده ولی‌ بن‌ موسی الکاظم(ع) راوند بوده است.

وی افزود: طرح افطاری ساده در بقاع متبرکه ولی‌ بن‌ موسی الکاظم(ع) راوند و امامزادگان قاسم و محمد بن زین‌العابدین(ع) جوشقان قالی، هر شب از ابتدای ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و هیئت امنای بقاع در حال اجراست که بیش از ۱۲ هزار نفر از اطعام تبرک افطاری ساده متنعم شده‌اند.

محمودزاده با بیان اینکه برای اجرای طرح‌ها از حضور پنج مبلغ اعزامی و ۳۰ مبلغ بومی استفاده شده است، گفت: همچنین برپایی خیمه معرفت در حرم مطهر حضرت علی بن محمد باقر(ع) با اجرای برنامه‌های متنوع، یکی از اقدامات مجموعه آستان مقدس محسوب می‌شود که همه‌روزه میزبان کودکان و نوجوانان است.

یادآور می‌شود، کاشان ۱۲۰ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد، ۱۰۰ بقعه، امامزاده و مابقی آرامگاه علمای دینی است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha