انتقادهای گسترده از کاریکاتور نژادپرستانه روزنامه فرانسوی درباره غزه
کد خبر: 4205141
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

انتقادهای گسترده از کاریکاتور نژادپرستانه روزنامه فرانسوی درباره غزه

انتشار یک کاریکاتور نژادپرستانه توسط روزنامه فرانسوی لیبراسیون درباره ماه رمضان در غزه واکنش‌های خشمگینانه بسیاری را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کاریکاتور نژادپرستانه منتشر شده توسط روزنامه چپگرای لیبراسیون در فرانسه، درباره ماه رمضان در نوار غزه که از 7 اکتبر در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی قرار دارد، انتقادات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

این کاریکاتور که توسط کورین ری کشیده شده است به چگونگی آغاز ماه رمضان در غزه می‌پردازد که شاهد یک تراژدی انسانی و قحطی در نتیجه محاصره اسرائیل است.

این کاریکاتور با عنوان «رمضان در غزه»، زنی را نشان می‌دهد که در کنار او کودکی با زبان آویزان قرار دارد و دست انسانی که در زیر آوار گیر کرده و مردی عصبانی که آب از دهانش جاری می‌شود، همراه با موش‌هایی که تکه‌های استخوان در دهانشان است.

مرد عصبانی موش‌ها را برای گرفتن تکه‌های استخوان دنبال می‌کند، در حالی که زن حاضر در کاریکاتور به او می‌گوید: این کار را نمی‌توان قبل از غروب آفتاب انجام داد!

برخی از فعالان این کاریکاتور را یک «رسوایی» و نمونه‌ای از «اسلام‌هراسی در فرانسه» توصیف کردند، در حالی که برخی دیگر غرب را به ریاکاری و استانداردهای دوگانه متهم کردند، زیرا کاریکاتور مشابهی در مورد مردم اوکراین که از جنگ با روسیه رنج می‌برند، ترسیم نشده و نخواهد شد.

در نتیجه جنگ و محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی، جمعیت غزه به‌ویژه دو استان غزه و شمال درحالی که با کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت مواجه هستند، در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

دو میلیون و 300 هزار نفری که در نوار غزه زندگی می‌کنند، ماه رمضان را زیر بمباران، آوارگی و قحطی سپری کردند، در حالی که ساکنان شهر غزه با توجه به کمبود برق، آب و غذا رمضان سخت‌تری را سپری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha