درخواست اقدام عملی جهان اسلام برای توقف جنایات اسرائیل در آستانه ماه رمضان
کد خبر: 4204759
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

درخواست اقدام عملی جهان اسلام برای توقف جنایات اسرائیل در آستانه ماه رمضان

رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه ماه مبارک رمضان از رهبران کشورهای اسلامی و علمای امت خواست که برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به ویژه غزه و حفاظت از مسجد مبارک الاقصی اقدام عملی انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در آستانه ماه مبارک رمضان با ارسال پیامی خطاب به رهبران کشورهای اسلامی و علمای امت خواستار اقدام موثر در عرصه‌های مختلف سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی به منظور توقف فوری تجاوز به مردم فلسطین به ویژه در غزه و حفاظت از مسجد الاقصی شد.

هنیه در نامه خود بر اعمال فشار بر کشورهای حامی رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف وادار ساختن این رژیم به توقف فوری و بدون قید و شرط این جنگ تأکید کرد.
 
هنیه گفت: مردم ما امسال با قلبی پر از درد و امید به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و در معرض هولناک‌ترین کشتارها در جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه هستند که توسط نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی به ویژه دیوان دادگستری و رسانه‌ها ثبت شده است. 

وی بر تسریع امدادرسانی واقعی به مردم فلسطین از نظر غذا، دارو و سرپناه و باز کردن گذرگاه‌ها برای فعالیت کامل تأکید کرد، به نحوی که نیازهای کامل و فوری مردم غزه را تأمین کند.
 
هنیه خواستار تلاش بیشتر برای پیگرد رژیم صهیونیستی، افشای جنایات آن و انزوای سیاسی و دیپلماتیک این رژیم به اتهام جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در غزه شد.
 
رهبر جنبش حماس با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر ریشه همه مشکلات و بی‌ثباتی در منطقه است اظهار کرد: دستیابی ملت فلسطین به استقلال و آزادی خود به جنگ پایان می‌دهد و مرحله جدید و متفاوتی در منطقه و جهان آغاز می‌شود. به شما و همه آزادگان اطمینان می‌دهیم که مردم ما بیش از پیش به سرزمین خود دلبسته و به گزینه مقاومت به عنوان راهی مشروع برای پایان دادن به اشغالگری اطمینان دارند و به مقابله با همه نقشه‌ها، که هدفشان از بین بردن آرمان فلسطین است، ادامه می‌دهند.
 
هنیه تأکید کرد که تمامی این جنایات، ادامه مقاومت را متوقف نمی‌کند تا زمانی که آزادی و استقلال و ایجاد کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل به پایتختی بیت‌المقدس و حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های خود به دست آید.

انتهای پیام
captcha