برگزاری مراسم احیای قرآنی شب نیمه‌شعبان در مسجد صدوق
کد خبر: 4200479
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

برگزاری مراسم احیای قرآنی شب نیمه‌شعبان در مسجد صدوق

مراسم احیای قرآنی شب نیمه‌شعبان و گردهمایی سالانه اساتید و قاریان قرآن کریم در مسجد شیخ‌صدوق(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم احیای قرآنی شب نیمه شعبان، همزمان با گردهمایی سالانه اساتید و قاریان قرآن کریم با تلاوت‌های مجلسی توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی به همت مجمع قاریان شهرری در مسجد شیخ‌صدوق(ره) برگزار می‌شود.

این مراسم شامگاه شنبه ۵ اسفندماه، از ساعت 24 تا اذان صبح در شهرری، خیابان ابن‌بابویه، روبه‌روی آستان مقدس شیخ‌صدوق، جنب برج طغرل، مسجد صدوق برپا می‌شود.

شب نیمه‌شعبان، ایام بسیار مبارکی است که از امام باقر (ع) از برتری و مزیت شب نیمه شعبان پرسیده شد، ایشان فرمود: «این شب پس از شب قدر برترین شب‌هاست. در این شب خدا احسان خود را بر بندگان سرازیر می‌کند و آنان را به بخشش و کرم خویش می‌آمرزد، پس در تقرّب جستن به‌سوی خدای تعالی در آن بکوشید و آن شبی است که خدا به ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده که گدائی را از درگاه خویش با دست خالی بازنگرداند، زمانی که انجام معصیتی را درخواست نکند؛ و شب 15شعبان شبی است که حق‌تعالی آن را برای ما قرار داد و در عوض شب قدر که آن را ویژه پیامبر (ص) نمود، پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی کوشش کنید.»

از جمله برکات این شب مبارک، ولادت باسعادت امام زمان‌(عج) است که در سحر چنین شبی در سال دویست‌وپنجاه‌وپنج هجری قمری در سُرَّمن‌رأی‌(سامرّای کنونی) رخ داد و سبب فزونی برجستگی و برتری این شب مبارک شد.

برهمین اساس چندسالی است که سنت احیای قرآنی در شبهای خاصی نظیر شب عاشورا و شب نیمه شعبان از سوی مجمع قاریان شهرری در مسجد شیخ‌صدوق‌ (ره) با حضور قاریان، حافظان و چهره‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
captcha