اهدای عضو پسر ۱۸ ساله در چهارمحال‌وبختیاری زندگی‌بخش شد
کد خبر: 4196699
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

اهدای عضو پسر ۱۸ ساله در چهارمحال‌وبختیاری زندگی‌بخش شد

رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اهدای عضو نوجوان ۱۸ ساله خبر داد و گفت: پس از عمل جداسازی اعضای بدن این نوجوان به بیماران نیازمند اهدا شد.

اهدای عضو

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، پانته‌آ رمضان‌نژاد، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اهدای عضو نوجوان ۱۸ ساله خبر داد و اظهار کرد: عماد الیاسی بختیاری دشتکی ۱۸ ساله بر اثر تصادف و عارضه مغزی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد بستری بود که پس از تأیید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان، خانواده وی با سخاوت و بخشش رضایت به اهدای عضو دادند.

رمضان‌نژاد ادامه داد: صبح امروز ۹ بهمن‌ماه عمل جداسازی اعضای این نوجوان جهت اهدا به بیماران نیازمند در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ مورد اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

همچنین رسول رحیمی، دبیر شورای سیاستگذاری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با اهدای اعضای این بیمار، کبد وی پس از جداسازی به بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.

فوق تخصص پیوند کبد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی چند هفته اخیر، دو کبد اهدا شد که در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به دو بیمار نیازمند با موفقیت پیوند زده شد.

به گفته رحیمی، با راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور در شهرکرد از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰ مورد عمل پیوند کبد برای بیماران نیازمند عضو انجام شده است.

انتهای پیام
captcha