امامت محور وحدت در جهان اسلام است
کد خبر: 4193945
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

امامت محور وحدت در جهان اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امامت محور وحدت در جهان اسلام است که این موضوع در ایران بیشتر خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به فضایل بی‌پایان ماه رجب گفت: باید نهایت تلاش خود را کنیم تا حداکثر بهره را از این ایام ببریم و به سطح بالایی از کمالات معنوی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امامت محور وحدت در جهان اسلام است که این موضوع در ایران بیشتر خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین نعمات خدا به ملت کشور ماست که باید قدر آن را بدانیم.

فیاضی زیارت جامعه کبیره را یکی از میراث‌‌ ارزشمند امام هادی(ع) برای مسلمانان دانست و گفت: فرازهای مختلف این زیارت حاوی محتوایی غنی و ارزشمند است که می‌طلبد بخوانیم و به بند بند آن جامه عمل بپوشانیم که یکی از مهم‌ترین مباحث آن امامت است به‌ویژه اینکه خداوند متعال نیز به این مقوله توجه ویژه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خداوند متعال امامت را به خود منتسب کرده است، افزود: در قرآن نیز این مهم را به وضوح می‌بینیم، پس باید اهمیت آن را دریابیم و در راستای درک این موضوع حساس گام‌های بلندی برداریم.

فیاضی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم با صراحت می‌فرماید «همه به مقوله امامت توجه کنند»، اضافه کرد: راه هدایت بدون‌شک همین است پس نباید از آن غفلت بورزیم. اگر از این مبحث به عبارتی مقوله امامت تبعیت نکنیم بدون تردید متفرق شده و شکست می‌خوریم، حال آنکه امامت موجب وحدت کلمه می‌شود. این مقوله وحدت و همدلی آحاد مردم را تضمین کرده و استحکام قوا در مواجهه با دشمنان را تأمین می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امام هادی(ع) با چندین خلیفه عباسی معاصر شد ولی اجازه نداد مسلمانان دچار تفرقه شوند و این قدرت امامت است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب وحدت کلمه را در کشور به منصه ظهور رساندند.

وی به نقش کلیدی امامین انقلاب در برهه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در خنثی کردن انواع فتنه و توطئه، شاهد وحدت و حضور باشکوه آحاد مردم پای صندوق‌های رأی هستیم که این موهبت الهی را در اثر وجود امامت و ولایت به دست آورده‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) به رشد معنوی ابنای بشر منجر می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم ضمن اینکه با اولیای الهی مأنوس می‌شویم آنها را به دیگران نیز بشناسانیم و اندیشه اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام
captcha