خیریه دبی 850 مسجد در هند ساخت
کد خبر: 4192804
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
در طول 10 سال

خیریه دبی 850 مسجد در هند ساخت

انجمن خیریه دبی اعلام کرد که طی 10 سال گذشته 850 مسجد در هند را با صرف هزینه‌ای بالغ بر 42 میلیون درهم ساخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، انجمن خیریه دبی با ارائه گزارشی از ساخت 850 مسجد در طول 10 سال گذشته خبر داد.

در گزارش منتشر شده از سوی انجمن خیریه دبی مجموع پروژه‌های ساخت مسجد که 10 سال پیش در هند اجرا کرده و مبالغی که از کمک‌ها و حمایت‌های نیکوکاران جمع شده، شرح داده شده است.

بر مبنای این گزارش هزینه اختصاص یافته برای ساخت این مساجد 42 درصد از کل طرح‌های اجرا شده در هند را تشکیل می‌دهد که از سال 2014 در هند آغاز شده است.

آخرین مسجد از جمله این طرح‌ها روز گذشته یک‌شنبه در ایالت مادیا پرادش هند و با هزینه حدود 591 هزار درهم افتتاح شد.

با افتتاح این مسجد، تعداد مساجد بنا شده از سوی این انجمن در هندوستان به 850 باب رسید. هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ‌ بر 42 میلیون و 377 هزار درهم شده است. مسجد جدید با مساحت 600 مترمربع گنجایش هزار نمازگزار را دارد.

احمد السویدی، مدیر اجرایی انجمن، به البیان گفت که خیریه دبی از پروژه‌های ساخت مساجد در هند، به عنوان بخشی از پروژه‌های خیریه پایدار خود برای بازسازی مساجد در سراسر جهان حمایت می‌کند. به گفته وی ساخت مساجد یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که خیران مایل به مشارکت در آن هستند.

وی افزود: ساختن، مراقبت و نگهداری مساجد یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که خیرین را به خود جذب می‌کند، به ویژه اینکه مناطق زیادی در سراسر جهان وجود دارد که مسلمانان هنوز در آن مسجدی برای نماز خواندن پیدا نمی‌کنند.

السویدی همچنین از دیگر فعالان امور خیریه، نیکوکاران و حامیان پروژه‌های انجمن خواست تا به همکاری و کمک‌های خود برای توسعه پروژه‌های خیریه، ساخت مساجد، حفر چاه، ساخت بیمارستان، مدرسه، پرورشگاه و دیگر طرح‌های خیریه ادامه دهند چرا که این طرح‌ها منجر به تقویت همبستگی و ارزش‌های اسلامی می‌شود.

انتهای پیام
captcha