فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است
کد خبر: 4174945
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
امیرعبداللهیان:

فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. 

دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان

به گزارش ایکنا به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز 21 مهر، در سفر به بیروت با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدرا با بیان اینکه همیشه گفت‌وگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آنها برای ما مفید است، ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تأکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است. 

امیرعبداللهیان درباره فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تأیید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به‌ویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است.

وی تأکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. 

اميرعبداللهيان افزود: آنچه که این وضع را بوجود آورد، افراطی‌گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تأثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی‌ها گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت: برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند. 

وزير امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند الا إسرائيل را، و این غیرقابل قبول است. آنها همه را به خویشتنداری فرا می‌خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می‌خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها به دنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است

وی ادامه داد: جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی، نخست‌وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت: لبنان از فلسطین بعنوان قضیه حق حمایت می‌کند. 

وی تماس‌های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد. 

میقاتی با تأکید بر اینکه این حمام خون باید سریعاً متوقف شود، افزود: من نیز در تماس‌هایم با همه طرف‌ها تأکید کردم که باید اسراییل را سریعاً از ادامه این روش بازدارند. 

وی بکارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه‌ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

انتهای پیام
captcha