آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) در یزد + عکس
کد خبر: 4173040
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) در یزد + عکس

به مناسبت ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد آغاز شد.

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص)به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، در مراسم افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه پیامبر اعظم(ص) با بیان اینکه دنیا امروز هدف و سبک زندگی را فراموش کرده است، گفت: هر کسی بر اساس اعتقادات و ایده‌های خود، سبک زندگی خود را تعریف کرده‌اند.

وی عنوان کرد: دنیای غرب امروز بر روی مادیات کار می‌کند و هدف او رسیدن به لذت‌های دنیایی است و خودشان می‌خواهند به لذات دنیایی برسند حتی اگر دیگران نابود شوند، همچنانکه برای کشورهای اسلامی اینگونه عمل کرده‌اند. در این مسیر اگر احساس کنند کشوری یا ملتی در حال رشد است و احتمال دارد جای آنها را بگیرند، به سرعت ریشه آن را می‌زنند و در این مسیر بیشتر از روش‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند.

ناصری ادامه داد: غرب حساسیت ویژه‌ای روی کشورهای مسلمان دارد و تلاش کردند در کشورهای اسلامی قدرت تفکر، تعقل و تدین را از مردم بگیرند تا از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند زیرا وقتی کسی ماهیت، قدرت تفکر و خداشناسی نداشته باشد، به راحتی عقب نگه داشته خواهد شد. آنچه فراموش شده و اسلام و قرآن بر آن تکیه دارد، هدف زندگی است، در حالی که خدا آسمان، زمین و جهان آفرینش برای انسان خلق کرده و در قرآن نیز به آن اشاره کرده است.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه هدف خلقت انسان نیز بر اساس آیات سوره زلزال، عبادت و بندگی خداست، افزود: انسان باید بنده خدا باشد، مسیر خدا را بیابد و راه کمال را بپیماید.

وی با تأکید بر اینکه باید با تمام وجود خدایی شویم و زمزمه تمام سلول‌های وجودی ما «إیَّاکَ نَعْبُدُ و إیَّاکَ نَسْتَعِین» باشد، عنوان کرد: باید به این نقطه برسیم و هر مسیری غیر از این برویم، انحراف است.

ناصری با بیان اینکه امام خمینی(ره) از هیچ‌کس به جز خدا نمی‌ترسید و به نصرت الهی ایمان واقعی داشت، افزود: به همین واسطه بود که امام با شجاعت می‌گفت «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند» زیرا خداباوری امام واقعی بود.

امام جمعه یزد تأکید کرد: وقتی رضایت خدا در همه امور مدنظر باشد، بسیاری از مسائلی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، اصلاح می‌شود زیرا وقتی کسی رضایت خدا را مدنظر داشته باشد، دروغ نمی‌گوید، ظلم نمی‌کند و اخلاق را رعایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha