نخستین وقف قرآنی در بلده صورت پذیرفت
کد خبر: 4172819
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

نخستین وقف قرآنی در بلده صورت پذیرفت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده نور از نخستین وقف ثبت شده حوزه قرآنی در بلده شهرستان نور خبر داد.

نخستین وقف قرآنی در بلده

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، کامران نعیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف، میلاد سراسر نور پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به نخستین وقف حوزه قرآنی ثبت شده در بلده، گفت: در نخستین روز از هفته وقف، واقف خیر اندیش، عباس هاشم‌زاده، شش‌دانگ عرصه و اعیان زمین مزروعی خود را واقع در روستای «میناک» بلده، به مساحت 1000متر مربع، به ارزش تقریبی ۳۰میلیارد ریال جهت آموزش قرآن و احکام دینی در این منطقه وقف کرد.

نعیمی با اشاره به اینکه در بلده حدود ۸۷۰ موقوفه وجود دارد، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر این وقف قرآنی، وقف دیگری از شش‌دانگ یک منزل در روستای «سراست» به مساحت ۴۵۰ مترمربع، با نیت الحاق به زمین امام‌زاده مجاور این منزل انجام پذیرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده با بیان اینکه به همت اداره اوقاف، مسابقات حفظ جز سی‌ام در هفته وقف در سطح بلده برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با تقدیر ۶ نفر از برگزیدگان همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان از آغاز سال تاکنون ۱۵۷ محفل انس با قرآن کریم برگزار شده است، اظهار کرد: ۳۰۰ نشست تفسیر قرآن در سطح امامزادگان مازندران برگزار شده است.

نعیمی بیان کرد: با توجه به برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن در سطح استان در سال جاری بیش از ۳ هزار نفر از متسابقین در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بلده با اشاره به اعزام ۷۳ زائر اولی از شهر بلده به سفر عتبات عالیات، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد نیات واقفان بلده مربوط به سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: در ۶ ماهه سال جاری، توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم در منطقه بلده صورت پذیرفت.

انتهای پیام
captcha