حمله هندوهای تندرو به مسجد و گسترش گفتمان ضد اسلامی در هند
کد خبر: 4172805
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

حمله هندوهای تندرو به مسجد و گسترش گفتمان ضد اسلامی در هند

حمله هندوهای تندرو به مسجدی در شرق هند و گسترش گفتمان نفرت پراکنی علیه مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی این کشور از جمله‌ تازه‌ترین هجمه‌ها علیه اسلام در این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ده‌ها هندوی تندرو امروز دوشنبه به یکی از مساجد در ایالت بیهار در شرق این کشور حمله کردند.

مهاجمان با پرتاب سنگ و در دست داستن چوب و چماق به سمت مسجد حمله‌‌‌ور شده و در حالی که مسئولین مسجد آنها را بیرون کرده و درهای مسجد را بسته بودند به در و دیوارهای آنجا خسارت وارد کردند.

این در حالی است که در کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده، نیروهای پلیس هند نیز مهاجمان را در حمله به مسجد همراهی می‌کنند و مانع درگیری مسلمانان با عناصر تندرو مهاجم می‌شوند.

همچنین روزنامه واشنگتن پست دیروز در گزارشی نوشت که احزاب و گروه‌های ملی‌گرای افراطی در هند از رسانه‌های اجتماعی برای پخش پیام‌هایی که احساسات نفرت علیه مسلمانان را تحریک می‌کند، سوء استفاده می‌کنند، این در حالی است که رهبران هند مدعی‌اند این کشور بزرگترین دموکراسی در جهان را دارا است.

این روزنامه گزارش داد که از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نزدیک به یک دهه گذشته، وی با بهره‌برداری از اختلافات بین اکثریت هندو و اقلیت مسلمان بارها برای جذب رأی‌دهندگان و تحکیم جایگاه حزب بهاراتیا جاناتا در قدرت تلاش کرده است.

حزب بهاراتیا جاناتا و گروه‌های ملی‌گرای هندو مدت‌هاست که در خط مقدم استفاده از فناوری در جهان برای پیشبرد اهداف سیاسی و محکم‌تر کردن سلطه خود بر قدرت با یک ایدئولوژی هستند که برابری بین عقاید دینی در هند را به خطر می‌اندازد.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که اطلاعات گمراه کننده، نشریات و کلیپ‌های ویدئویی که باعث ایجاد تفرقه در هند می‌شود و اغلب متعصبانه است، پدیده‌ای است که در اینترنت این کشور گسترش یافته است.

واشنگتن پست تأکید کرد که حامیان حزب حاکم و گروه‌های ملی‌گرای طرفدار هندو، پخش گسترده مطالب اغلب تحریک‌آمیز، جعلی و متعصبانه را در کنترل خود دارند که با موج محکومیت حتی  فراتر از مرزهای هند همراه شده است.

این روزنامه افزود: این روزها در آستانه انتخابات هند طرف‌هایی تلاش می‌کنند با انتشار تصاویری دروغین ادعا کنند که اقلیت مسلمان  که 14 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به تحریک حزب کنگره «لیبرال سکولار» به اعضای اکثریت هندو توهین کرده و آنها را کشتند. آنها همچنین ادعا می‌کنند که جز با رأی دادن به حزب بهاراتیا جانان نمی توان عدالت و امنیت را در هند تضمین کرد.

امروز هند بزرگترین بازار برای پلتفرم واتس آپ محسوب می‌شود و تعداد کاربران آن از 500 میلیون نفر فراتر رفته است. این مطالعه همچنین هشدار داد که گفتمان خصمانه ضد مسلمانان احتمالا در انتخابات آینده ظاهر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha