طلاب و فعالان فرهنگی در «کافه اندیشه» هم‌صحبت می‌شوند
کد خبر: 4125754
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

طلاب و فعالان فرهنگی در «کافه اندیشه» هم‌صحبت می‌شوند

اپلیکیشن «کافه اندیشه» محفلی برای دسترسی آسان به فضای علمی و فرهنگی در حوزه موضوعات دینی است که گروه اصلی مخاطبان این برنامه طلاب، مبلغان، فعالان فرهنگی و دینی هستند.

«کافه اندیشه» اپلیکیشن «کافه اندیشه» برنامه‌ایی است که در دو نسخه اندروید و تحت وب توسط گروهی از طلاب خوزستانی طراحی و در اختیار عموم قرار گرفته است. به گفته طراحان، نرم‌افزار «کافه اندیشه» محفلی برای یافتن هم بحث، کلاس و کتاب است که هدف آن ایجاد فضایی برای دسترسی آسان به فضای علمی و فرهنگی در حوزه موضوعات دینی است، از این رو یکی از مخاطبان اصلی این برنامه طلاب، مبلغان، فعالان فرهنگی و دینی هستند.

حجت‌الاسلام مهدی مزرعه، از طراحان «کافه اندیشه» درباره این برنامه گفت: «کافه اندیشه» یک اپلیکیشن کاربرمحور و آگهی‌محور است. مخاطب این برنامه طلاب و فعالان فرهنگی هستند. دسته‌بندی‌های متعددی در این برنامه وجود دارد؛ ازجمله آنها دسته «پرسمان» است. چون فضای برنامه، فضای طلبگی است، هر کس هر سؤال و نکته‌ای دارد می‌تواند به شکل آگهی مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: دسته‌بندی دیگری که از همه جالب‌تر است، دسته «انفاق ایده» است؛ به شکلی که اگر کسی ایده فرهنگی به ذهنش رسیده و نتوانسته آن را اجرا کند و یا اجرا کرده و نتیجه‌ای گرفته است می‌تواند آن را برای استفاده دیگران ثبت کند.

مزرعه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40 ایده فرهنگی در این برنامه ثبت شده است. به عنوان نمونه یکی از ایده‌ها، ایده «اصحاب صفه» است. همان‌طور که می‌دانید اصحاب صفه کسانی بودند که در زمان پیامبر(ص) جا و مکانی نداشتند و محیطی از مسجد را به آنها اختصاص داده بودند. ایده درختان مثمر، توئیت‌هایی برای خدا، معجزه پاک‌دستی، ایده مهد چرخشی هیئت‌ها و ... از دیگر ایده‌ها هستند. برای مثال ایده «توئیت‌هایی برای خدا» پیشنهاد می‌کند که در انتشار مطالب خود در فضای مجازی از آیه و روایت بهره بگیریم و بیش از پیش موجب انتشار آیات و روایات می‌شویم. کاربران می‌توانند این ایده‌ها را در برنامه مطالعه کنند.

طراح «کافه اندیشه» افزود: دسته‌بندی دیگر این برنامه «فرهنگی ـ جهادی» است. اگر شما نیروی فرهنگی یا جهادی نیاز دارید، می‌توانید در این برنامه آگهی خود را اعلام و نیروی مورد نیاز خود را جذب کنید. در این بخش، افراد تخصص خود را در زمینه‌های فرهنگی و جهادی اعلام می‌کنند؛ مثلاً افراد یا گروهی اعلام می‌کنند که به مناسبت یک عید یا شهادت به طور رایگان طراحی پوستر یا تولید نماهنگ و ... انجام می‌دهند. بنابراین در این فضا می‌توانید نیروی مورد نظر خود را بیابید. دسته‌بندی دیگر در این برنامه «درخواست امام جماعت، سخنران و مداح» است. 

این فعال فرهنگی گفت: اپلیکیشن «کافه اندیشه» از شهریور سال 1401 از طریق برنامه بازار در دسترس عموم قرار گرفت و در دو نسخه اندروید و تحت وب قابل استفاده است. گروهی 5 نفر از طلاب برنامه‌نویس و گرافیست استان این برنامه را تولید کرده‌اند. عباس جولایی‌مفرد، محسن اکبری، محمدمهدی شوشتری و حسین مزرعه در تولید این برنامه مشارکت کردند. 

مزرعه درباره استقبال کاربران گفت: در مدتی که از انتشار این برنامه می‌گذارد، استقبال بسیار خوب بود. این اپلیکیشن در سطح ملی طراحی شده و در این مدت بیش از 7 هزار کاربر از این برنامه استفاده کردند و در حدود هزار آگهی از سراسر کشور در این برنامه ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha