طلاب نقش اساسی در هدایت سازی جامعه دارند
کد خبر: 4122630
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان:

طلاب نقش اساسی در هدایت سازی جامعه دارند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان با بیان‌اینکه طلاب نقش اساسی در هدایت سازی جامعه دارند، گفت: حوزه آرمانی از نگاه اسلام آن است که طلاب و روحانیون در کنار فراگیری مبانی فقهی آنچه نیاز و اقتضائات جامعه بوده را شناخته و برای شبهات دینی پاسخ متقنی داشته باشند.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در نشست صمیمی طلاب اهل‌سنت با دبیر شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل‌سنت کشور که امروز، ۲۷ بهمن در گنبدکاووس برگزار شد، گفت: حوزه آرمانی از نگاه اسلام تنها این نیست که طلاب به فراگیری فقه و اصول و کفایه و .. بپردازند بلکه حوزه آرمانی آن است که در کنار فراگیری مبانی فقهی آنچه نیاز و اقتضائات جامعه بوده را شناخته و برای شبهات دینی پاسخ متقنی داشته باشند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رسالت حوزه‌های علمیه در هدایت سازی جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب علاوه بر هدایت گری فکری و دینی باید با حضور فعال در جامعه ایفای نقش کنند، لذا آنچه در مسأله تبلیغ مهم است، مسلط بودن طلاب به تکنولوژی‌های جدید و احاطه بر نیازها و شرایط جامعه است.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان‌اینکه مبلغان در رویارویی با تهاجم فرهنگی نقش مؤثری دارند، افزود: در شرایطی که دشمنان با در هر شرایط و ترفندی برای ضربه زدن اسلام و نظام اسلامی طلاب استفاده می‌کنند، لذا طلاب و روحانیون باید از شیوه‌های مختلف و نو برای پاتک زدن به دشمن استفاده کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت: طلاب باید به میزان هجمه‌های دشمن برای محو آموزه‌های اسلام دقت داشته باشند تا بتوانند به همان میزان در برابر دشمن مقابله کنند که این امر تلاش مداوم و شبانه‌روزی طلاب دینی را می‌طلبد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان کارنامه حوزه‌های علمیه در عرصه سیاسی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: قبل از انقلاب ورود روحانیت به عرصه‌های اجتماعی کم یا ناچیز بود، اما بعد از انقلاب اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب امروز شاهد اثرگذاری و کنش گری در مسائل اجتماعی هستیم.

حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از درون حوزه و با حمایت روحانیت و علمای اسلام برپاشده است، بر لزوم حفظ روحیه انقلابی گری طلاب تأکید کرد و افزود: ما وظیفه‌داریم که از نظام اسلامی دفاع کنیم، روحانیت و حوزه‌های علمیه همچنان که از ابتدای پیروزی انقلاب حامی و پشتوانه این نظام بوده، همچنان با همان روحیه انقلابی باید از نظام اسلامی دفاع کند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه پایگاه اسلام و انقلاب هستند، یقیناً فرصتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تبلیغ دین و معارف اسلامی فراهم شد، هرگز وجود نداشت، بنابراین روحانیت باید از این فرصت تاریخی نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام
captcha