پیشنهاد بازآفرینی لوگوی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4116092
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
محمدزاده بیان کرد:

پیشنهاد بازآفرینی لوگوی مسابقات بین‌المللی قرآن

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور با اشاره به برگزاری اولین جلسه این کمیته در دوره جدید کاری آن گفت: از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بحث در مورد لوگوهای مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مقایسه با لوگوی دیگر مسابقات بود. در این بخش پیشنهاد شد تا یک بازآفرینی نسبت به لوگوی فعلی صورت گیرد.

محمدحسی نمحمدزاده رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی مسابقات قرآن کشور

محمدحسین محمدزاده، رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسه این کمیته گفت: اولین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دوره جدید صبح امروز اول بهمن‌ماه با حضور اعضای کمیته و به منظور بررسی چند دستور برگزار شد.

وی افزود: اولین دستور این جلسه مربوط به نام، عنوان و برند مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی بود. برای این منظور یک تحقیق «نام، برند و لوگوی مسابقات بینالمللی قرآن در کشورهای مختلف جهان» از عناوین و لوگوهای مسابقات بین‌المللی قرآن در دنیا آماده و روی آن بحث شد. در کنار این موضوع، عنوان و لوگوی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر لوگوی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، طرحی با محوریت کلمه «اقراء» است، تصریح کرد: برآیند مباحث مطرح شده در مورد لوگوی مسابقات ایران این بود که این لوگو، ویژگی‌های خوب و ممتازی دارد، اما یک ویژگی که ندارد آن است که به صورت خاص ربطی به عنوان جمهوری اسلامی پیدا نمی‌کند.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور اظهار کرد: به همین منظور پیشنهاد شد یک بازطراحی در لوگو انجام شود که در آن یک سری اِلِمان و نشان مربوط به جمهوری اسلامی از جمله پرچم، رنگ خاص یا موارد دیگر به آن اضافه شود.

وی در مورد دستور دوم این جلسه نیز بیان کرد: دومین دستور این جلسه در رابطه با اولویت‌های کاری کمیته تبلیغات بود، برای این موضوع از قبل جدول اولویت‌ها آماده و برای اعضا ارسال شده بود تا به مطالعه آن بپردازند. این اولویت‌ها بر اساس سند راهبری مسابقات قرآن کشور تهیه و بر همان اساس به تصویب اعضای کمیته رسید.

محمدزاده همچنین تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه به موضوع پوشش رسانه‌ای مسابقات و از جمله مسابقات اخیر نیز پرداخته شد. در این بخش پیشنهاد شد کارگروه رسانه‌های مکتوب و دیجیتال کمیته تبلیغات، که مسئولیت آن را مدیرعامل ایکنا بر عهده دارد، طرحی را با موضوع مخاطب‌شناسی انجام دهد و در آن راهکارهایی برای جذب بیشتر مخاطب پیشنهاد شود.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور در ادامه بیان کرد: آخرین بحث مطرح شده در این جلسه هم در رابطه با ارتباط کاری بین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و ستاد اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن بود. در همین رابطه پیشنهاد شد کانال‌های ارتباطی لازم ایجاد شود تا سیاستگذاری‌های کمیته در ستاد اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان در مورد زمان برگزاری جلسه آینده این کمیته بیان کرد:‌ با توجه به نزدیک بودن به ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران قرار شد جلسه دوم این کمیته هفته آینده و با موضوع این دوره از مسابقات بین‌المللی برگزار شود.

یادآور می‌شود کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور 13 عضو دارد که از جمله آنها می‌توان به محمدحسین حسنی، عباس لهراسبی، محمدحسین کشکولی، منصور قصری‌زاده، حسین زارعی، محمدمهدی عزیززاده، حجت‌الاسلام علی کریمیان، محمدرضا پورمعین، حسن خجسته، حجت‌الاسلام حسین سلیمان، حسین ساری و مریم جلالی اشاره کرد. ریاست این کمیته را محمدحسین محمدزاده و دبیر آن را جواد نصیری بر عهده دارد. 

انتهای پیام
captcha