برگزاری هشتمین جشنواره «صبر و مقاومت» در مازندران
کد خبر: 4027169
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

برگزاری هشتمین جشنواره «صبر و مقاومت» در مازندران

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران از برگزاری هشتمین جشنواره «صبر و مقاومت» در مازندران خبر داد.

جلسه استانی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومتبه گزارش ایکنا از مازندران، گلی کهنسال، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران، ظهر امروز، 18 دی‌ ماه در جلسه استانی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از برگزاری هشتمین دوره این جشنواره در استان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم بر اساس ابلاغ بنیاد مرکز در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره ویژه خانواده شهدا در قالب برنامه ستاد چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استان است با ریاست استاندار و دبیری اداره‌ کل حفظ آثار مازندران و با محوریت تجلیل از مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در مرکز استان برگزار می‌شود.

روفیا مجیدی، معاون مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران تجلیل از خانواده‌های شهدا را لازم و ضروری دانست و افزود: پاسداشت شهدا و تجلیل از مادران و خواهران و همسران شهدا باعث ایجاد انگیزه می‌شود و این جشنواره به صورت فراملی است و باید در شأن استان و هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

سیدحسین ولی‌پور زرومی، جانشین اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه تمدن و فرهنگ هرچه دارد از مقام زن است، گفت: وجود روح زیباشناسی و هنر در زن، باعث توسعه و پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به کلام حضرت امام(ره) اظهار کرد: بانوان رهبران واقعی انقلاب هستند و تا زمانی که زنان در انقلاب پیشگام نشدند، نهضت در حد اندیشه باقی مانده بود و با ورود زنان، نهضت با جوشش کلی تمام جمعیت را در بر گرفت و زنان موجب تشجیع مرد‌ها برای رفتن به میدان می‌شدند.

زرومی تصریح کرد: شهدا دست‌پرورده مادران هستند و تا زمانی که زن پای انقلاب است، انقلاب ماندگار خواهد ماند و خدای نکرده این اقبال گرفته بشود انقلاب را نخواهیم داشت. تاکنون پاسداشت مقام زن در حد توان استانی برگزار شد و امسال هم این برنامه را خواهیم داشت و نیازمند عزم استانی دستگاه‌های اجرایی است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در انقلاب و دفاع مقدس داشتند بر ضرورت تولید کتاب و اسناد در این موضوع تأکید و اظهار کرد: در این زمینه نیازمند همت استانی هستیم چرا که زنان و به ویژه مادران و همسران شهدا می‌توانند راوی یک کتاب خوب باشند و تاکنون اینگونه کتاب‌ها مورد اقبال قرار گرفته و بسیاری از کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب تقریظ نوشتند هم از این دسته کتاب‌ها بودند.

سیدقاسم هاشمی، معاون اجرایی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در برهه حساسی از تاریخ قرار داریم لذا باید حس دفاع و تکریم از مجاهدین در راه خدا را به جامعه و نسل امروز منتقل کنیم، اظهار کرد: تولید آثار هنری و به نمایش گذاشتن شجاعت و دلاوری رزمندگان و شهدا در قالب فیلم و... برای تقویت روحیه دفاع، ایثار و شهادت ضروری است.

وی افزود: مادران دوران ما رستم‌ها و سهراب‌های واقعی را تربیت کردند که در نوع خود بی‌بدیل و بی‌نظیر هستند، اما رسالت زینبی رساندن پیام شهدا به آیندگان را بر عهده ما گذاشتند که اولین رسالت ما تکریم از این مادران و همسران رزمندگان و شهدا و ایثارگران است. مادران شهدا و همسران رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در اوج مظلومیت هستند و انتظار حداقلی از مسئولان را دارند که از آن‌ها سرکشی بشود. شهدا وجه مشترک همه احزاب سیاسی هستند و شهدا را نباید مختص به یک حزب یا جناح سیاسی کنیم.

هاشمی در پایان از مسئولان خواست تا از برگزار کنندگان این مراسم و جشنواره شهدا در شأن و منزلت آن‌ها تجلیل به عمل آورند.

انتهای پیام
captcha