ممنوعیت سفر نوروزی به شیراز / اطلاع‌رسانی دقیق از واكسن كرونا انجام شود
کد خبر: 3956524
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

ممنوعیت سفر نوروزی به شیراز / اطلاع‌رسانی دقیق از واكسن كرونا انجام شود

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر ضرورت ممنوعیت سفر به شیراز در نوروز 1400 تأكید كرد و گفت:‌ اگرچه مردم شیراز همواره میهمان‌نواز بوده‌اند اما در شرایط كنونی هرگونه سفری تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 اسفندماه در دویست و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا این دانشگاه گفت: اگرچه مردم شیراز و استان فارس همواره میهمان‌نواز بوده‌اند اما در شرایط كنونی هرگونه سفری تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.

وی خواستار ممنوعیت جدی سفر به شیراز در نوروز 1400 شد و افزود: امروز به دلیل شیوع كرونا شاهد تغییرات زیادی در سراسر دنیا هستیم و به‌همین دلیل باید برای حفظ سلامت خود و دیگران این تغییرات را بپذیریم.

لطفی، حفظ سلامت تک تک مردم کشور و مسافران را برای مردم و مسئولان استان فارس دارای اهمیت خواند و افزود: از تمامی هموطنان می‌خواهم در ایام نوروز ۱۴۰۰ از سفر به شیراز خودداری کنند تا ضمن حفظ سلامت عمومی جامعه در شرایط کنونی، از گسترش چرخه‌های انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری شود و ضمن ریشه‌کنی این ویروس منحوس با همت و مشارکت همگانی، در آینده نزدیک بتوان باز هم میزبان مسافران و گردشگران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، بروز نشانه‌های موج چهارم بیماری در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری، همچنین شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته انگلیسی در استان را زنگ خطری دانست که باید جدی گرفته شود و افزود: این هشدارها در آستانه نوروز جدی‌تر بوده و بی توجهی و سهل‌انگاری، با اقداماتی نظیر سفرهای غیرضروری، این نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی در ادامه به موضوع واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره و اطلاع‌رسانی در زمینه واکسن کرونا، اولویت‌های واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به‌صورت شفاف، دقیق و درست انجام شود و مردم در این زمینه اطلاعات صحیح و کافی دریافت کنند تا از بروز شایعات مختلف به ویژه در فضای مجازی جلوگیری شود.

لطفی بیان كرد: ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور به معنی پایان کرونا نیست و همگی باید کماکان به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha