اطلاع‌رسانی صحیح برای مقابله با ویروس كرونا انجام شود
کد خبر: 3876216
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

اطلاع‌رسانی صحیح برای مقابله با ویروس كرونا انجام شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس خواستار اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب برای مقابله با ویروس كرونا شد و گفت: همه دستگاه‌ها مکلف هستند همکاری کاملی با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و تلاش کنند تا هیچ یک از شهروندان ایران اسلامی به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر دیروز، ۱۳ بهمن در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت خانواده و بانوان استان به موضوع انتشار کرونا ویروس ۲۰۱۹ در کشور چین و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در کشور اشاره و بر اهمیت ملی و بین‌المللی این موضوع كرد.
وی افزود: اطلاع‌رسانی مناسب در قالب همکاری صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی و آموزش و پرورش مهم‌ترین گام در پیگیری از ابتلا به این ویروس است.
رحیمی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند همکاری کاملی با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و تلاش کنند تا هیچ یک از شهروندان ایران اسلامی به ویروس کرونا مبتلا نشوند، گفت: بی‌تردید اطلاع‌رسانی صحیح سبب خواهد شد امنیت روانی جامعه به نادرست تهدید نشود.
وی به اقدامات خوبی که در سه فرودگاه بین‌المللی شیراز، لارستان و لامرد انجام شده اشاره کرد و افزود: این اقدامات باید با جدیت بیشتر در همه مبادی ورودی و یا مکان‌هایی که امکان حضور و رفت و مد اتباع کشور چین وجود دارد، انجام شود.
استاندار فارس همچنین در این جلسه با اشاره به دستور کار مطرح شده در جلسه بر لزوم تأمین بیمه سلامت سالمندان استان تاکید کرد و از دستگاه‌های متولی و دفتر اجتماعی استانداری خواست این موضوع را تا رسیدن به هدف مطلوب پیگیری کنند.
رحیمی همچنین از حمل و نقل و راهداری و فرمانداران خواست تا موضوع توجه به مراکز رفاهی بین راهی را به عنوان یک تکلیف در دستور کار قرار دهند.
استاندار فارس به تجهیز مراکز درمانی در زمینه مقابله با آنفولانزا که از مصوبات جلسات گذشته کارگروه متبوع بود هم اشاره و با بیان اینکه اقدامات مورد نیاز در استان انجام شده، از کنترل این بیماری ابراز خرسندی کرد.
رحیمی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه بانوان را مثبت دانست و با تاکید بر اینکه برای رسیدن به حد مطلوب به تلاش بیشتری نیاز داریم، گفت: اقداماتی در زمینه سلامت، نشاط، امیدآفرینی، چکاپ‌ها و غربالگری‌های پزشکی برای جامعه بانوان شاغل انجام شده که انتظار داریم با همکاری همه مسئولان در سطوح مختلف دستگاه‌ها گسترش یابد.
وی بیان کرد: در زمینه اصلاح رفتارهای اداری به ویژه از جنبه فیزیکی و روانی الگوهایی که برای بانوان در نظر گرفته شده است که باید با تأکید بیشتر پیگیری شود و قطعا همگرایی، همنشینی و همفکری که بین این همکاران وجود دارد، موثر خواهد بود.
استاندار فارس با بیان اینکه همه مسئولان دستگاه‌ها از جمله مجموعه میراث فرهنگی و ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را خواهند کرد، افزود: تامین بلیط های نیم بها و اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی برای بانوان شاغل از مصادیق اقداماتی است که می‌توان برای این جامعه اثر گذر انجام داد.
رحیمی، حاشیه‌نشینی را امری فراگیر دانست و با بیان اینکه این موضوع تنها مختص فارس نیست، یادآور شد: در همه مراکز شهری حاشیه‌نشینی وجود دارد و در کلان‌شهرها نیز تشدیدی شده است.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با این آسیب اجتماعی و تبعات آن نیاز به همکاری همه جانبه نهادها و دستگاه‌ها دارد، گفت: شاید قصوری در این زمینه چه در قالب اعتبارات و چه در قالب اقدامات وجود داشته باشد، اما این کاستی‌ها حتماً با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و مدیریتی که در مجموعه امور اجتماعی استانداری به علت ماهیت فرابخشی آن خواهند داشت از ظرفیت‌های موجود در تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مشکلات حاشیه نشین‌ها استفاده شود.
استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده رسمی در استان وجود دارد، گفت: در کلان‌شهر شیراز ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در حاشیه و مرکز شهر موجود است و ایجاد ارزش اقتصادی در این مناطق یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با اثرات حاشیه‌نشینی است.
رحیمی، محله‌محوری و مردم‌محوری را اثرگذارترین روش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: در این مسیر قطعا نیازمند طرح‌های علمی و عملیاتی هستیم.

انتهای پیام
captcha