ضرورت توجه به گستره ظهور از منظر رساله حقوق امام سجاد(ع)
کد خبر: 3721682
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

ضرورت توجه به گستره ظهور از منظر رساله حقوق امام سجاد(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ ابعاد رشد در مدینه فاضله مهدوی یعنی ارائه الگویی از امامت و رهبری در مدینه فاضله و اینکه باید درباره مفاهیم تعلیم، تربیت، اخلاق، ظهور و گستره آن از منظر رساله حقوق امام سجاد(ع) و شاخصه‌های نسل منتظر به‌منظور جهت‌دهی تربیت نسل منتظر در حوزه خانواده و جامعه بحث کنیم.

راه رسیدن به خواسته‌های شدنی، عنایت خداست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کرسی آزاداندیشی «راه تربیت و حرف‌های ماندگار» با حضور جمعی از اعضای یاورنماز و خانواده‌هایشان یکشنبه، 20 خردادماه با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی و جامعة المصطفی‌(ص)العالمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیر عامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رسالة حقوقية با اشاره به ماه مبارک رمضان و این‌که زندگی، بی‌دعا و بدون درخواست از خدا، خودسری است، گفت: از آموزه‌های نهج‌البلاغه این که، آن‌چه پیش از مرگ، زبان انسان را به حرکت در می‌آورد، قوه فکر اوست.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، اهل بیت(ع) را برگزیدگان الهی و گوهرهای گرانبهای خلقت دانست و افزود: آن‌ها محور ارزشمند تعالی انسان به‌شمار می‌روند که معرفت به آنها جزء سعادت و راه نشان حقیقت است.

کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: بر اساس تعالیم صحیفه سجادیه انتظار با تربیت در آمیخته است و به ما تربیت نسل منتظر را با نگاهی بنیادی که می‌تواند بر همه اجزا، اعمال، ابعاد و ساحت‌های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی ما اثرگذار باشد، در نظر گرفت.

وی بیان کرد: ابعاد رشد در مدینه فاضله مهدوی یعنی ارائه الگویی از امامت و رهبری در مدینه فاضله و اینکه پیشرفت و شاخصه‌های مدیریتی مورد توجه قرار گیرد، باید درباره مفاهیم تعلیم، تربیت، اخلاق، ظهور و گستره آن از منظر رساله حقوق امام سجاد(ع) و شاخصه‌های نسل منتظر به‌منظور جهت‌دهی تربیت نسل منتظر در حوزه خانواده و جامعه بحث کنیم هر جنبش و انقلابی به یاران و همراهان نیاز دارد؛ یارانی که ستون انقلاب‌اند و سنگینی آن‌را بر دوش می‌کشند، سستی و استواری هر یک از این دو با سستی و استواری دیگری ارتباطی تنگاتنگ دارد یعنی هرچه حجم بنای انقلاب کمتر باشد پایه‌های آن استحکام کمتری خواهد داشت و هر قدر بلندتر و گسترده‌تر باشد، نیازمند ستون‌های محکم‌تری خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود لطفیان سرگزی ادامه داد: هرکس باید مراقب باشد که چه می‌کند، یعنی چگونه خود را می‌سازد و تربیت می‌کند، آیا با تأسی از اساس عالم که خشت خشت آن بر صداقت بنا شده است آیا او هم صادق است؟ پیروز و سربلند آن کسی است که مراقب جان و مشغول تربیت خود بوده است.

وی گفت: بر اساس معارف نورانی نهج‌البلاغه (خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها) و طبق فرموده آیت‌الله حاج سیدجواد خامنه‌ای دعا به همراه عمل بهترین ارتباط با بهترین موجود عالم و آرام‌بخش روح و قلب انسان است. دعا، اعتماد به قدرت کامل، گسترده، بی‌نهایت و ماندگار و راه رسیدن به خواسته‌های شدنی با عنایت خداست.

مریم بشیری

انتهای پیام

 

captcha