تصویب قانون اعدام فلسطینیان، جنایت سیستماتیک است
کد خبر: 3679858
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین:

تصویب قانون اعدام فلسطینیان، جنایت سیستماتیک است

گروه بین‌الملل: جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن محکومیت تصویب اولیه پیش‌نویس قانون اعدام فلسطینیان در کنست(پارلمان اسرائیل)، آن را جنایت صهیونیستی سیستماتیک قلمداد کرد.

جبهه آزادی‌بخش فلسطین قانون «اعدام» فلسطینیان را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ جبهه مردمی برای آزادی‌ فلسطین با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت مقابله با این قانون از طریق فشارهای مردمی و پیگیری این موضوع از طریق دیوان بین‌المللی کیفری تأکید کرد.

در این بیانیه آمده؛ تصویب این پیش‌نویس کاملا مطابق با رویکرد فاشیستی و نژادپرستانه رژیم جنایتکار اسرائیل است.

پیش‌نویس این قانون که از سوی حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه شده، نظر مثبت ۵۲ عضو را جلب کرد، اما ۴۹ نماینده به آن رأی مخالف دادند.

کنست در بررسی اولیه خود، پیش‌نویس این قانون که اجازه اعمال مجازات اعدام علیه فلسطینی‌هایی که دست به عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه اسرائیلی‌ها می‌زنند،ا تصویب کرد.

این لایحه پیشنهادی برای این که به قانون تبدیل شود و جنبه اجرایی پیدا کند، باید دو بار دیگر از سوی کنست مورد بررسی قرار گیرد تا به صورت نهایی به تصویب برسد.

یادآور می‌شود، اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای، تصویب اولیه پیش‌نویس قانون اعدام فلسطینی‌ها را مغایر با اصول انسانی خواند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، سازمان چپ‌گرای سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال ۱۹۶۷ به رهبری جورج حبش با هدف آزادی فلسطین از سیطرهٔ اسرائیل از طریق مبارزات چریکی بنیان‌گذاری شد/.

captcha