موضع ترکیه درباره تصویب قانون «قدس یکپارچه»
کد خبر: 3679231
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

موضع ترکیه درباره تصویب قانون «قدس یکپارچه»

گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای تصویب قانون موسم به قدس یکپارچه در کنست اسرائیل را خطرناک و غیرقابل قبول قلمداد کرد.

موضع رسمی ترکیه درباره تصویب قانون «قدس یکپارچه»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای تصویب قانون موسم به قدس یکپارچه در کنست اسرائیل که به موجب آن هر گونه تغییر سیاسی یا حاکمیتی در محله‌های قدس، نیازمند موافقت 80 عضو آن یعنی دو سوم نمایندگان است را خطرناک و غیرقابل قبول دانست.
 

در این بیانیه آمده؛ تصویب این قانون در کنست که به موجب آن هرگونه تغییر سیاسی یا حاکمیتی در محلات قدس، نیازمند موافقت 80 نماینده است، به زمینه‌های روند صلح لطمه بزرگی وارد کرده و صلح و ثبات منطقه را نیز دچار مخاطره می‌کند.
 

وزارت خارجه ترکیه همچنین، این اقدامات غیرقانونی اسرائیل را مغایر با بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی در تاریخ 13 دسامبر 2017 و قطعنامه آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل دانست و تأکید کرد: ترکیه این اقدامات اسرائیل را خطرناک و غیرقابل قبول می‌داند.

اعضای کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه قانون موسوم به «قدس یکپارچه» را تصویب کردند که به موجب آن اسرائیل تحت هیچ شرایطی نباید از این شهر اشغالی عقب‌نشینی کند و همچنین هرگونه دست کشیدن از اراضی آن نیاز به رأی دو سوم نمایندگان دارد/.
 
captcha