تعزیه و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در زابل برگزار شد
کد خبر: 3542938
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

تعزیه و خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در زابل برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام، مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) همراه با سخنرانی امام جمعه شهرستان زابل صبح امروز، 12 آبان در مصلی المهدی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، همزمان با سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شهر شام، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) صبح امروز، 12 آبان در مصلی المهدی زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم بیان کرد: خطابه‌های روشنگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) موجب رسوایی یزیدیان شد و پایه‌های حکومت اموی را به لرزه انداخت.
وی اظهار کرد: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. دستگاه تبلیغاتی اموی طوری عمل کرده بودند که مردم، امام حسین(ع) را به عنوان فردی تصور می‌کردند که علیه خلیفه اسلامی خروج کرده است، اما زینب کبری(س) حقیقت قیام عاشورا را تبیین کردند.
امام جمعه شهرستان زابل ادامه داد: حضرت زینب دو خطبه یکی در کوفه و دیگری در شام دارد که در کوفه امام سجاد(ع) اجازه نداد حضرت زینب(س) سخنرانی و افشاگری کند، اما در شام محل اصلی این خطبه و سخنرانی بود که حضرت زینب آن خطبه را خواند.
وی بیان کرد: ما هم باید زینب وار زندگی کنیم. توجه به خدا را در همه امور زندگی داشته باشیم و از دشمن نترسیم. « لبیک یا حسین» یعنی به دشمن اعتماد نکن، آزاده باشیم و در تمام امور تابع امر ولی مسلمین باشیم.
در این مراسم که به همت بسیج جامعه زنان زابل برگزار شد، گروه تعزیه با اجرای واقعه حضور کاروان اهل بیت(ع) در مجلس یزید و خطابه حضرت زینب(س)، جلوه‌ای از شکوه و عظمت و مظلومیت اهل بیت(ع) و خواری و ستمگری یزیدیان را به نمایش گذاشتند.
captcha