امامان مساجد قرقیزستان فن‌آوری‌های روز را فرا می‌گیرند
کد خبر: 3350858
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
با هدف مقابله با افراط‌گرایی؛

امامان مساجد قرقیزستان فن‌آوری‌های روز را فرا می‌گیرند

شعب خارجی: بنیاد «ایمان» قرقیزستان به‌منظور مقابله با افراط‌گرایی در شبکه‌های اجتماعی مهارت‌های استفاده از این شبکه‌ها و فن‌آوری اینترنتی را به امامان جماعت قرقیزی آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، نورجیگت قادربیک‌اف، رئیس بنیاد ایمان در این باره گفت: بهترین ابزار مبارزه با افراط‌گرایی سلاح نیست؛ بلکه ایدئولوژی است.

وی افزود: بهترین روش مقابله با افراط‌گرایی افزایش سطح دانش امامان است. اتفاقات جهان نشان داده است که با اعمال زور به سختی می‌توان حریف افراط‌گرایی شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد دو هزار و 500 امام در مساجد قرقیزی به فعالیت‌های دینی می‌پردازند، افزود: لازم است سطح آگاهی و سواد امامان جماعت ارتقا پیدا کرده و جهت اطلاع‌رسانی مناسب با برگزاری سمینارهایی با فن‌آوری روز آشنا شوند.

رئیس بنیاد ایمان با اشاره به برگزاری سمینارهای دو هفته‌ای در سراسر کشور قرقیزستان، اظهار کرد: در این سمینارها امامان مساجد، فن‌آوری‌های روز را فرا خواهند گرفت که در حال حاضر سمینار ویژه امامان استان چوی در حال برگزاری است.

به گفته نظربیک نشان‌اف، از مربیانی که به امامان قرقیز روش‌های استفاده از اینترنت را یاد می‌دهد، بسیاری از روحانیون وارد شبکه‌های اجتماعی مجازی نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: بسیاری از امامان مساجد در جنگ اطلاع‌رسانی، مغلوب سایت‌هایی با محتوای افراط‌گرایی می‌شوند که با برگزاری سمینارهای آموزشی در استفاده از فن‌آوری نوین می‌توان دیدگاه‌های امامان قرقیز را نسبت به اینترنت عوض کرد و به آنها آموزش داد که چگونه می‌توانند در شبکه فیس‌بوک، واتس آپ یا دیگر شبکه‌های اجتماعی مطلب بگذارند.

نشان‌اف با بیان اینکه کارشناسان معتقدند ده‌ها سایت افراط‌گر در قرقیزستان رایج شده است که در آنها مطالبی همچون دعوت به جهاد، عدم تبعیت از دستورهای دولت، تشکیل خلافت و آموزش تولید دستگاه‌های منفجره یافت می‌شود، گفت: امامان قرقیزی با انتخاب یک موضع مشترک و آگاه‌سازی افراد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در مقابله با این افراطی‌گری‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.

captcha