کد خبر: 4312010
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۰

عدالت تربیتی در مدارس ایجاد شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری به یکی از چالش‌های نظام آموزشی کشور، یعنی تقدم تعلیم بر تربیت اشاره کرد و گفت: باید گسترش عدالت تربیتی و توجه به ابعاد مختلف وجودی در مدارس ایجاد شود تا دانش‌آموزانی چندساحتی و تربیت‌یافته برای حیات طیبه شکل گیرند.

بهمن خدادادی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در جلسه فصلی فرماندهان نواحی بسیج با روسای مناطق آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، بهمن خدادادی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری، امروز، ۲۹ مهرماه در جلسه فصلی فرماندهان نواحی بسیج با روسای مناطق آموزش و پرورش اظهار کرد: این همکاری‌ها زمینه خدمت خالصانه به مردم و به ویژه دانش‌آموزان و معلمان را فراهم می‌کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری به اقدامات چند ماه گذشته در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و در خصوص اجرای موفق طرح «شهید عجمیان» در مناطق لردگان، فلارد و خانمیرزا گفت: این طرح‌ها شامل تعمیر و فضاسازی مدارس و انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی توسط گروه‌های جهادی بوده است.
 
وی با بیان اینکه طرح «شهید عجمیان» تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه‌ها باید دانش‌آموز محور باشند و مسئولیت به آنان واگذار شود تا هدف نهایی یعنی خدمت خالصانه و صادقانه به مردم، به ویژه دانش‌آموزان و معلمان، تحقق یابد. همچنین همکاری سپاه استان در پروژه «مهر» برای بازگشایی مدارس و اعزام دانش‌آموزان به مشهد مقدس در قالب طرح «یاوران ولایت» نمونه‌ای دیگر از همراهی نهادها در توسعه آموزش و پرورش است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری با تأکید بر جایگاه آموزش‌و‌پرورش به عنوان یک نهاد ملی و حاکمیتی، بیان کرد: توسعه هر کشور وابسته به سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است و مدرسه، نقطه آغاز هر تحول و توسعه‌ای در جامعه به شمار می‌آید.
 
وی با اشاره به آمار پوشش تحصیلی دوره‌های ابتدایی و متوسطه استان و ضمن اشاره به موفقیت‌های کمی، بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزشی تاکید کرد و توضیح داد: برنامه‌های محوری استان شامل نهضت توسعه عدالت در فضا، تجهیزات و امکانات و ارتقای کیفیت آموزشی با اولویت مدارس دولتی است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در پایان به یکی از چالش‌های نظام آموزشی کشور، یعنی تقدم تعلیم بر تربیت اشاره کرد و گفت: باید گسترش عدالت تربیتی و توجه به ابعاد مختلف وجودی در مدارس ایجاد شود تا دانش‌آموزانی چندساحتی و تربیت‌یافته برای حیات طیبه شکل گیرند.

 

انتهای پیام
captcha