کد خبر: 4272267
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

آموزش و پرورش فضاهای آموزشی را یکسان‌سازی کند

عبدالعلی ارژنگ با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش فضاهای آموزشی را یکسان‌سازی کند، گفت: در خصوص سطح سرانه آموزشی آمارمان بالاست ولی فضاهای آموزشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد مناسب نیست.

شورای آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، عبدالعلی ارژنگ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، شامگاه گذشته، ۲۵ اسفندماه، در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: لازمه توسعه پایدار رسیدن به توسعه انسانی است، توسعه انسانی محقق نمی‌شود، مگر اینکه زمینه رشد فکری و اخلاقی انسان فراهم شود و این زمینه در آموزش و پرورش محقق می‌شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری ادامه داد: در این راستا شورای آموزش و پرورش با مسئولیت فرمانداران در شهرستان‌ها از حداکثر ظرفیت خود برای رسیدن به توسعه انسانی و استفاده از ظرفیت مردمی بهره ببرند.
 
وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳، بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه پرورشی در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد، همچنین گزارش مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز با وجود محدودیت‌های منابع مالی با مشارکت خیرین کارگشا بوده است.
 
ارژنگ با اشاره به حوزه نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی که مورد تأکید ریاست جمهور است، افزود: باید پروژه‌هایی که قرار است شکل اجرایی بگیرند احصا شده و با مشارکت‌های مردمی به ثمر خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: لازم است جلسات مشترکی با فرمانداران شهرستان‌های دوازده‌گانه برگزار شود تا ظرفیت‌های مردمی از سوی فرمانداران شناخته شده و پای کار بیاید، همچنین به‌طور مرتب گزارشگیری انجام شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه امید است گزارشات فرمانداران در راستای جلب مشارکت‌های مردمی منظم و مکرر ارائه شود، گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم همه مباحثی که مدنظر آموزش و پرورش استان است در تمام سطوح پای کار بیاوریم.
 
وی در خصوص تحقق عدالت آموزشی نیز توضیح داد: گاهی آمار و ارقام اشتباه است، ما در خصوص سطح سرانه آموزشی آمارمان بالاست ولی فضاهای آموزشی که مورد استفاده قرار می‌گیرد مناسب نیست.
 
ارژنگ ادامه داد: در روستاهای استان تعدادی مدارس وجود دارد که عملاً از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌شود، در حالی‌که وسعت فضای آموزشی آن‌ها خوب اما کانون‌های جمعیتی کم است.
 
وی گفت: برای نمونه برای کانون آموزشی منظریه ۴۰‌ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده ولی فضای آموزشی مناسبی ندارد، در حالی‌که در بسیاری از روستاها فضای آموزشی مناسب و کابردی ندارد چراکه جمعیت آن منطقه کم است و از فضای مدرسه استفاده دیگری می‌شود.
انتهای پیام
captcha