کد خبر: 4265567
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

اردوگاه یک سکوی تربیتی برای دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوگاه یک سکوی تربیتی و اردو اصل و بطن تربیت است چراکه دانش‌آموز با اراده و اختیار در اردو شرکت کرده و امری ماندگار است.

افتتاح اردوگاه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در آیین افتتاح طرح‌های اردوگاه شمس‌آباد و چم‌عالی  در چهارمحال‌و‌بختیاری با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تنوع موقعیت‌های یادگیری هستیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش به دنبال ارائه مسائل فرهنگی و پرورشی با حفظ و ماندگاری هویت ملی است. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره اینکه یکی از جلوه‌های هویت ملی استفاده از سرود و تئاترهای متنوع با در نظرگرفتن پرچم کشور و سرودهای ملی است، افزود: خلق موقعیت‌های متنوع یادگیری همراه با حضور پرشور و هیجان و بازی دانش‌آموزان در فضای اردو بسیار ارزشمند است. 
 
پورثانی با بیان اینکه وقتی کسی اراده کند، اقدامی انجام دهد و برای آن تلاش کند قطعا به سرانجام خواهد رسید، گفت: تلاش‌ها و زحمات مسئولین شهرستان، استان و کشور موجب توسعه و تجهیز این اردوگاه‌ها شد. 
 
وی با بیان اینکه چهارمحال‌و‌بختیاری به عنوان بام ایران ظرفیت‌های بسیاری در جهت توسعه و رشد فضای اردوگاهی برای دانش‌آموزان دارد، افزود: ۳۴۶ اردوگاه فرهنگی و گردشگری و بیش از ۱۰۰۰ مجموعه فرهنگی در کشور وجود دارد. 
 
پورثانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که بتوان روی آن سرمایه‌گذاری کرد، پروژه تجهیز اردوگاه شهید بهشتی شمس‌آباد و چم‌عالی بود، گفت: با بررسی کلیه اردوگاه‌های کشور به توسعه ۹ اردوگاه رسیدیم که اردوگاه چم‌عالی هم از نظر جغرافیایی و هم ارتباطی جای بسیار خوبی به نظر رسید و سرمایه‌گذاری برای این پروژه آغاز شد. 
 
وی ادامه داد: با اعتبار محدودی که وجود داشت، طبق مدل قرارگاهی در کشور که بهترین مدل است، پیش رفته و با وجود موانع همه پای کار آمدند و این اردگاه‌ها تجهیز شد. 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدل قرارگاهی و تیمی، آموزش و پرورش را به ساحل نجات رساند، گفت: در این مدل همه افراد حول یک محور جمع شده و اقدامات مفیدی انجام می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه کلید نجات ما امروز کار قرارگاهی و تیمی است، گفت: اردوگاه یک سکوی تربیتی و اردو اصل و بطن تربیت است چراکه دانش‌آموز با اراده و اختیار در اردو شرکت کرده و امری ماندگار است. 
 
پورثانی با بیان اینکه امروزه رشد و تنوع موقعیت‌های یادگیری،کتاب، کلاس درسی از مرجعیتی که داشتند پایین آمده است، گفت: هیجان دانش‌آموزان پایین آمده و زیست دانش‌آموزان کاملا تغییر کرده است. 
 
پورثانی افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی در حال رشد است و بهترین بستر برای حل این معضلات اردو و حضور دانش‌آموزان در فضای اردوگاهی است. 
 
وی خاطرنشان کرد: اردو یک فرآیند تربیتی است که دانش‌آموزان را نجات خواهد داد، اردوگاه باید به بستری برای رشد تمام ساحتی دانش‌آموزان تبدیل شود.
انتهای پیام
captcha