اعلام برنامه‌های قرآنی بسیج چهارمحال‌وبختیاری در ماه رمضان
کد خبر: 4206121
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

اعلام برنامه‌های قرآنی بسیج چهارمحال‌وبختیاری در ماه رمضان

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری برگزاری طرح ملی «صراط»، برپایی محافل انس با قرآن و جزءخوانی در پایگاه‌های بسیج و اجرای طرح «۳۰ شب، ۳۰ درس» را از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های قرآنی بسیج این استان در ماه رمضان دانست.

محافل قرآنی بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم رئیسی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ویژه‌برنامه‌های قرآنی بسیج در ایام معنوی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح قرآنی «صراط» که به‌صورت ملی و با دستورالعمل و محتوای ابلاغی در یک دوره ۱۰ ساله اجرایی می‌شود در ماه مبارک رمضان با قوت بیشتری در سطح استان ادامه دارد؛ در این طرح بسیجیان و عموم مردم به حفظ، صحیح‌خوانی، مفاهیم و نگاه موضوعی به قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌پردازند که در برهه‌های مختلف از جمله مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج فعالان این طرح شناسایی و تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: جلد نخست طرح صراط با نسخه پی‌دی‌اف و جلدهای دوم و سوم به‌صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان در پایگاه‌های بسیج قرار گرفته است. 

رئیسی بیان کرد: در ماه رمضان هر شهرستان یک محفل انس با قرآن کریم شاخص با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و دعوت از قاریان ممتاز استان را برپا می‌کند که برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها انجام شده و به‌نوبت بر حسب تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد که علاوه بر قرائت آیاتی از کلام وحی، مبحث تدبر و تفسیر نیز به حاضران ارائه خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: طرح «۳۰ شب، ۳۰ درس» نیز با همکاری معاونت آموزش بسیج در سطح پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود که براساس محتوای ابلاغی این طرح در شب‌های ماه مبارک اجرا می‌شود.

رئیسی در پایان گفت: محافل خانگی قرآن و جلسات متنوع قرآنی و محافل جزءخوانی قرآن کریم در پایگاه‌ها و به‌ویژه در مساجد در قالب طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآن» به‌صورت روزانه در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha