عملیات قرآنی ماه رمضان در چهارمحال‌وبختیاری آغاز می‌شود
کد خبر: 4198242
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
فردا

عملیات قرآنی ماه رمضان در چهارمحال‌وبختیاری آغاز می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بنا بر این است که آحاد مردم بیشترین بهره را از قرآن کریم ببرند گفت: عملیات قرآنی «رمضان ۱۴۰۲» از فردا با اعزام یک کاروان ۱۲۰ نفره به اردوی آموزشی دارالقرآن علامه طباطبایی شهر مقدس قم آغاز می‌شود.

ماه رمضان

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام اینکه عملیات «رمضان ۱۴۰۲» از هفته جاری با اعزام یک کاروان ۱۲۰ نفره به شهر قم، آغاز می‌شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی سازمان دارالقرآن الکریم، عملیات رمضان امسال با محوریت ۳۰ آیه منتخب قرآن کریم و با رویکرد حفظ موضوعی و تدبر انجام شده است.

وی با ذکر اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بنا بر این است که آحاد مردم بیشترین بهره را از قرآن کریم داشته باشند، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری حداکثر ظرفیت استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در دست انجام است که در همین راستا نشست‌های تبیینی تا قبل از ماه مبارک با عنوان «گعده‌های قرآنی زندگی با آیه‌ها» برای عملیات رمضان ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفته است.

کارگر بیان کرد: این نشست‌ها در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و خارج از استان برنامه‌ریزی شده است که یکی از نشست‌ها با دعوت از معلمان دغدغه‌مند، فعالان قرآنی شاخص و برگزارکننده جلسات قرآنی و نیز نخبگان دانشگاهی و حوزوی و صاحبان منبر برگزار می‌شود. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: مبلغان دعوت شده به این نشست غالباً ساکن قم هستند اما در ایام ماه مبارک رمضان در استان حضور می‌یابند و به امر تبلیغ مشغول هستند. نشست گعده‌های قرآنی زندگی با آیه‌ها با حضور ۱۲۰ نفر از طیف‌هایی که ذکر شد با هدف تبیین عملیات رمضان و نیز توجه دادن به اهمیت موضوعات قرآنی در منبرها و تریبون‌ها، از ۱۸ بهمن‌ماه در دارالقرآن علامه طباطبایی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

کارگر افزود: افتتاحیه این اردوی آموزشی با حضور شرکت‌کنندگان در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان در روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و پس از آن، این کاروان در شب عید بزرگ مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) میهمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ص) هستند. جلسات و نشست‌های تبیینی و گعده‌های قرآنی نیز در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن با تدریس آیت‌الله عابدینی، حجت‌الاسلام همتیان، حجت‌الاسلام ملکی و دیگر اساتید و علمای شاخص برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: این نشست‌ها با ۲ رویکرد برگزار می‌شود نخست آنکه این ۱۲۰ مخاطب دعوت شده این فضای قرآنی و فرهنگی مطلوب را در حضور اساتید مبرز تجربه و از معارف کلام وحی استفاده کنند، دوم آنکه هر یک از این افراد میثاق می‌بندند که بعد از بازگشت هر طرح و برنامه‌ای بتوانند جهت رونق‌بخشی به برنامه‌های قرآنی برای جامعه مخاطب خود در ماه رمضان در دستور کار قرار دهند تا به لطف خدا فضای مطلوب تلاوت و تدبر و نشر معارف قرآن در این ماه عزیز در استان ایجاد شود.

کارگر با تصریح اینکه این نشست‌های تبیینی در شهرستان‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است، توضیح داد: این سلسله جلسات با دعوت از فعالان و کنشگران قرآنی هر شهرستان برگزار می‌شود و اقشار گوناگون اعم از مبلغان، بانوان، مدیران مراکز قرآنی، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کانون‌های تبلیغی و ... درگیر عملیات قرآنی رمضان می‌شوند.

وی با ذکر اینکه ۳۰ آیه با پنج موضوع به عنوان محتوای عملیات قرآنی ماه مبارک رمضان مشخص شده است، تأکید کرد: تلاش شده این ۱۲۰ نفر از بین افرادی باشد که حقیقتاً مؤثر و پای کار هستند تا در ادامه مسیر عملیات در میدان باشند و ظرفیت در اختیار خود و مخاطبان خود را برای پیشبرد این اتفاق مبارک به‌کار بگیرند. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: یک نشست تبیینی نیز با فعالان رسانه و فضای مجازی استان ناظر بر تشریح عملیات رمضان امسال برگزار می‌شود تا بتوانیم حداکثر ظرفیت موجود حوزه رسانه را پای کار بیاوریم و یک اتفاق متفاوت را امسال شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha