آمار معتکفان در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰۰ درصد افزایش یافت
کد خبر: 4196209
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

آمار معتکفان در چهارمحال‌وبختیاری ۱۰۰ درصد افزایش یافت

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال به‌ویژه جوانان و نوجوانان استقبال بی‌نظیری از آیین معنوی اعتکاف داشتند و رشد ۱۰۰ درصدی جمعیت معتکفان را شاهد بودیم.

سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی  تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان امروز، هفتم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با تسلیت رحلت شهادت‌گونه حضرت زینب کبری(س) و با اشاره به اینکه آیین اعتکاف امسال همانطور که پیش‌بینی شده بود با استقبال بسیار خوب مردم استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال به‌ویژه جوانان و نوجوانان استقبال بی‌نظیری از این آیین معنوی داشتند و رشد ۱۰۰ درصدی جمعیت معتکفان را شاهد بودیم. 

وی ادامه داد: امسال قریب به ۱۲۰ مسجد استان پایگاه و میزبان برنامه معنوی اعتکاف بودند و از حیث تعداد مساجد نیز در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی اتفاق افتاد. 

کاظمی تأکید کرد: این رشد قابل توجه حاکی از آن است که نوجوانان و جوانان ما از بُن‌مایه ایمانی قوی بهره‌مند هستند و لذا گمانه‌زنی برخی‌ها مبنی بر بروز فاصله و شکاف نسل جدید با مبانی دینی صحیح نیست و نوجوانان ما همچون گذشته و بلکه قوی‌تر از قبل با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی مأنوس بوده و در مواقع ضروری پای کار هستند. 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با تصریح اینکه اعتکاف عبادتی از جنس کفّ نفس و خودداری است، توضیح داد: وقتی نوجوانی به این برنامه عبادی روی می‌آورد پیداست که در درون خود از استعداد و ظرفیت و آمادگی لازم برخوردار است و وارد عرصه‌ای می‌شود که سه روز باید روزه بگیرد و اعمال خاصی را انجام دهد یا از محرمات خاصی بپرهیزد. 

کاظمی در پایان گفت: امسال در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان موفق شدیم از ظرفیت مبلغان بانو و آقا هم از درون استان و هم مبلغان ملی و حتی بین‌المللی استفاده کنیم که در جمع معتکفان حضور یافته و به تبیین احکام و معارف و مسائل بصیرتی و معنوی پرداختند، لذا این برنامه از حیث کیفی نیز از سطح خوبی برخوردار بود. 

خدیجه نادری 

انتهای پیام
captcha