تشریح شاخص‌های توسعه چهارمحال‌وبختیاری از زبان استاندار
کد خبر: 4193372
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

تشریح شاخص‌های توسعه چهارمحال‌وبختیاری از زبان استاندار

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان در مدار توسعه قرار گرفته است، برخی شاخص‌ها و مصادیق توسعه استان را تشریح کرد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز ۲۱ دی‌ماه در نشست شورای اداری بخش بلداجی با اشاره به بازدیدهای امروز از سطح شهرستان و شنیدن مشکلات از سوی فرماندار و امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان، اظهار کرد: این استان خوشبختانه در مدار توسعه قرار گرفته است که بنده به برخی شاخص‌ها و مصادیق توسعه اشاره می‌کنم.

وی با ذکر اینکه در طی دو سال اخیر دو سفر ریاست‌جمهوری را به استان داشتیم، ادامه داد: مصوبات خوبی داشتیم که بخش مهمی از مصوبات سفر اول انجام شد و در فاصله زمانی سفر اول و دوم، برخی پروژه‌ها تکمیل و افتتاح شدند که سفر دوم به این روند سرعت بخشید.

استاندار به تشکیل قرارگاه توسعه استان‌های زاگرس‌نشین به دستور رئیس‌جمهور در جریان سفر دوم اشاره و بیان کرد: جلسات مربوط به این قرارگاه با معاون اول رئیس‌جمهور و وزاری مربوط برگزار شد و در پیش است که مصوبات خیلی خوبی داشتیم.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان تکمیل شده است، افزود: بخشی از این پروژه‌ها از جمله آبرسانی به نیمی از جمعیت استان، پیشران بودند و این روند شاخص دیگری بود که باعث شد که استان در مدار توسعه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حضور هلدینگ‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذار و انعقاد چندین قرارداد با این مجموعه‌ها در جریان سفر رئیس‌جمهور را داشتیم، همچنین توجه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این مدت قابل توجه بوده و خوشبختانه در حال سرمایه‌گذاری هستند. تسهیلات قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران در استان پرداخت شده است.

استاندار سفرهای هفتگی خود به تهران و پیگیری موضوعات استان را نیز یادآور شد و توضیح داد: هر هفته با یکی دو وزیر جلسه داریم و بر تسریع در مصوبات و تعهدات در استان تأکید می‌شود. بازدیدهای پروژه‌محور نیز فعال هستند و چهارمحال و بختیاری به یک کارگاه فعال اقتصادی و عمرانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری وفاق و همدلی در استان این امر را یکی از شاخص‌های توسعه در استان دانست و گفت: خروجی این شرایط، استقبال پرشوری بود که مردم از رئیس‌جمهور داشتند، پیداست که بارقه امید ایجاد شده و مسئولان در خدمت‌رسانی ایام تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسند. 

حیدری با بیان اینکه شهرستان بروجن و بخش بلداجی چند ظرفیت مهم را دارد، افزود: امامزاده واجب‌التعظیم حمزه‌علی(ع) مانند نگینی در این منطقه یک فرصت برای بلداجی به‌شمار می‌رود و بنده تأکید دارم که مسئولان با کمک مردم تلاش کنند تا این امامزاده جایگاه خود را پیدا کند. تالاب بین‌المللی چغاخور با ارتفاع بالغ بر سه‌هزار متر، موقعیت خاصی دارد که خوشبختانه طرح جامع چغاخور مصوب شده است.

استاندار مردم توانمند، هوشمند و ولایتمدار بلداجی را بزرگ‌ترین ظرفیت و فرصت این بخش دانست و بیان کرد: مردم ولایتمدار، نجیب و در صحنه این منطقه در دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشتند و جوانانی را تقدیم انقلاب و نظام کردند. 

حیدری در پایان گفت: جاده چهاربانده بلداجی، تسریع در نهضت مسکن ملی، توسعه طرح‌های جهاد کشاورزی و شهرداری، آبفا، بنیاد مسکن، شرکت گاز، ورزش و جوانان، صمت، منابع طبیعی، گردشگری، اوقاف و امور خیریه دیگر دستگاه‌ها مورد انتظار است.

ساخت پارک بانوان در بلداجی 

در ادامه، علی حیدری، معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه در سال مالی گذشته چیزی کمتر از ۴۰ کیلومتر جاده چهارخطه در استان افتتاح شد، اظهار کرد: حدود شش کیلومتر از این میزان را در بخش بلداجی تکمیل کردیم که مسیر بین بلداجی تا گندمان را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان، برای سه شهر از جمله بلداجی توانستیم اعتبارات احداث پارک بانوان را مصوب کنیم؛ همچنین سه تصفیه‌خانه در استان احداث شد و یک مورد مربوط به تصفیه‌خانه بلداجی است که بعد از ۱۲ سال عملیات آن آغاز شد.

انتهای پیام
captcha