خانواده‌ها به تربیت معنوی فرزندان توجه داشته باشند
کد خبر: 4185174
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

خانواده‌ها به تربیت معنوی فرزندان توجه داشته باشند

امام‌جمعه موقت شهرکرد گفت: والدین موظفند فرزندان را با عالمان آشنا و افراد شایسته‌ای را برای جامعه تربیت کنند، والدین نباید فقط به فکر بر طرف کردن نیازهای اقتصادی و مادی فرزندان خود باشند بلکه تربیت معنوی آن‌ها بسیار مهم است.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد امروز، ۱۰ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج نهاد مبارکی است که به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد و چه بسیار جوانان و نوجوانان این جامعه که با شرکت در بسیج راه و رسم انقلاب اسلامی را یاد گرفتند و در این مسیر قدم گذاشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت مرحوم آیت‌الله سیدحسن مدرس، افزود: آن نماینده عالی‌قدر و مجتهد خدوم و فداکار ابتدا به عنوان یکی از آن پنج مجتهد در متمم قانون اساسی قرار گرفت و مقرر شد ناظر به قانون اساسی باشد که از طرف مراجع نجف منصوب شد و همین امر مقدمه‌ای بر انتخاب شدنش برای نمایندگی مجلس شد تا از خود سیره و خاطره به یاد ماندنی بر جای بگذارد؛ مرحوم مدرس یکی از افرادی بود که در مسیر امام(ره) قدم برداشت که باید آن بزگوار الگو قرار گیرد. 

فاطمی با بیان اینکه اسلام نیازمند روحانیت است، تصریح کرد: اسلام روحانی و عالم مجتهد نیاز دارد و کامل شدن دین باید با وجود مجتهد باشد، یعنی باید از برخی افراد شریف در شهر روحانی به وجود بیاید تا بتوانند فرزندانی شایسته و علاقه‌مند به دین اسلام تربیت کنند و تأثیرات مثبتی در جامعه بگذارند. 

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: در تمام دنیا قشر دانشجو تأثیرگذار است، به طوری‌که دانشجویان نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارند و مسئولیت جامعه بر عهده آنهاست.

فاطمی بیان کرد: خانواده اولین نهادی است که در تربیت فرزندان تأثیرگذار است. مانند مصدق و چمران که به عنایت الهی و تربیت خوب خانواده برای تحصیل به خارج رفتند و به مقام بالا رسیدند، اما به دلیل تربیت صحیح، هرگز دینداری آن‌ها ازبین نرفت.

وی گفت: در خانواده‌ نباید برای تربیت فرزندان کوتاهی شود، والدین موظفند فرزندان را با عالمان آشنا و افراد شایسته‌ای را برای جامعه تربیت کنند، والدین نباید فقط به فکر بر طرف کردن نیازهای اقتصادی و مادی فرزندان خود باشند بلکه تربیت معنوی آن‌ها بسیار مهم است.

فاطمی در پایان بیان کرد: باسوادی نباید برابر با کنار گذاشتن دین و اسلام باشد، بلکه همراه با هم باشند، چه بسیار از فرزندان بزرگان که به بالاترین درجه رسیدهند اما دین خود را ترک نکردند.

انتهای پیام
captcha